بایروی ویروس کرونا و میکروبیوم روده - بایروی

به نقل از دیلی میل، تحقیقات بسیاری در مورد رمز و راز ویروس کووید – ۱۹ که افراد بسیاری را در جهان آلوده کرده است ،همچنان ادامه دارد . طبق جدیدترین آزمایشات، میکروبیوم که در رودۀ افراد وجود دارد می تواند در مبارزه با کووید – ۱۹ و برای جلوگیری کردن از شدت علائم این بیماری نقش به سزایی را داشته باشد . هر شخصی در رودۀ خود باکتری هایی را دارند که هر کدام نقش مهم را ایفا می کنند که یکی از آن ها ، تعادل در پاسخ ایمنی بدن می باشد.

طبق تحقیقات صورت گرفته در کرۀ جنوبی ، افرادی که عملکرد روده ای آن ها ضعیف می باشد در معرض بیماری کرونا می باشند . که باعث آلوده کردن دستگاه گوارش هم می شود و بر اساس آزمایشات وتحقیقات در دانشگاه چینی در هنگ کنگ ، افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند ترکیب میکروبیوم آن ها بسیار تغییر پیدا می کنند و طبق تحقیقات صورت گرفته از خون و مدفوع آن ها به مطالعۀ دربارۀ میکروبیوم اطلاعاتی را جمع آوری نمودند و میکروبیوم روده امکان دارد در تعادل پاسخی ایمنی به کرونا و شدت آن نقش داشته باشد و آزمایش های خونی نشان می دهد که نقص میکروبی در سطح بالا از سیتوکین ها ( مولکول های کوچک که پاسخ ایمنی را می دهند )  با آن ارتباط دارند و اگر به درستی تنظیم نشود موجب آسیب می شود .

از مهم ترین و خطرناک ترین ویژگی های این ویروس منحوس در شدت بالا، باعث می شود در زمان عفونت شدید با ویروس کرونا سیستم ایمنی را به حالت نارسایی برساند و باعث آسیب به سلول ها و بافت های سالم هم شود .

البته این مطالعات ، مطالعه های مشاهده ای هم می باشد که آیا ویروس کرونا باعث تغییر درمیکروبیوم روده می شود یا یک میکروبیوم ضعیف شده باعث عفونت بیشتری می شود ؟

دکتر هینام استنلی کیم – رئیس تحقیقات ، اعتقاد دارد که شواهد قوی برای به اثبات رساندن ادعای خود دارد که میکروبیوم روده نقش مهمی در پاسخ ایمنی به این عفونت ایجاد شده را ایفا می کند .

دکتر کیم ، اگر یک شخصی رودۀ بیماری داشته باشد ، شدت عفونت بیشتر می شود و باعث ورود راحت و آسان ویروس کرونا به دستگاه گوارش و بعضی از اندام های داخلی می شود و هم چنین یک ارتباطی بین میکروبیوم روده تغییر کرده در کرونای شدید وجود دارد .

زیرا میکروبیوم روده بسیار حساس می باشد و بسته به نوع رژیم غذایی افراد محیط زندگی آن واکنش هایی را نشان می دهد .

البته که دانشمندان طی مطالعات خود دریافتند که افراد با بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا و چاقی و دیابت ، میکروبیوم نامتعادلی را دارا می باشند و افراد سن بالا مبتلا به این ویروس منحوس کرونا می میرند و افراد با سن ۸۰ سال به بالا در معرض مرگ با این ویروس می باشند ،چون عملکرد میکروبیوم آن ها بسیار ضعیف می باشد .

همچنین افرادی که بر اثر بیماری کووید نوع شدید در بیمارستان بستری می شوند گاهی به دلیل نگرانی از ایمنی اقتصادی در برابر کرونا، دیر به بیمارستان مراجعه می کنند که همین موضوع باعث می شود که درمان بیماری برای آن ها به سختی انجام شده و گاهی درمان را غیر ممکن کند. بنابراین عامل روانی و ترس از بیمارستان گاهی باعث از دست رفتن جان انسان ها می شود. بنابراین توصیه می شود که در صورتی که افراد با سن بالا یا بیماری های زمینه ای به بیماری کرونا مبتلا شدند، حتماً به صورت مرتب علائم خود را کنترل کنند و در صورتی که علائمی مانند پایین بودن اکسیژن خون را مشاهده کردند، حتماً بلافاصله با پزشک و بیمارستان مشورت کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 603 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 27 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

mamad
هادی نیک
شنبه , 13 نوامبر 2021
پاسخ

جالب بود. نمیدونستم میکروبیوم روده هم میتونه باعث کنترل بیماری کرونا بشه. البته باید بیشتر در این باره تحقیق کرد.