بایروی هاست لینوکس چیست؛ 4 مزیت آن کدامند؟ - بایروی

هاست لینوکس چیست؟ شما برای طراحی سایت و خرید یا اجاره هاست، باید بتوانید به این سوال جواب بدهید. شما با ورود به این فضا در حقیقت به جهانی از اطلاعات وارد می‌شوید. پس نباید انتظار داشته باشید که در همین ابتدا پاسخ این سوال که “هاست لینوکس چیست” را دریافت کنید.

چون باید در ابتدا با مفهوم ولی هاست لینوکس آشنا شوید و بعد با افزایش اطلاعات درباره مزایا و ویژگی‌های آن، بتوانید این دنیای بزرگ را درک کنید. دنیایی که تنها به وسیله یک سرور ساخته شده است. در این مقاله به شما خواهیم گفت “هاست لینوکس چیست” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

هاست لینوکس چیست؟

برای راه اندازی یک وب‌سایت نیاز خرید هاست یا حداقل اجاره آن دارید. هاست یک فضای ابری در اختیار وب سایت شما قرار می‌دهد که تمامی اطلاعات سایت در آن ذخیره می‌شوند. هاست لینوکس یکی از انواع هاست است که خدمات خود را روی سیستم لینوکس ارائه می‌دهد.

هاست لینوکس انعطاف پذیری بالایی دارد. این یعنی شما به عنوان ساحب یک سایت، می‌توانید از خدمات این نوع هاست برای اهداف متنوعی استفاده کنید. در حالی که دیگر انواع موجود از هاست، اغلب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و ارائه سرویس برای سایت فروشگاهی به کار گرفته می‌شوند.

با این تعریفاتی که از هاست لینوکس کردیم، شاید تمایل داشته باشید که تفاوت هاست لینوکس با ویندوز را بدانید. هاست لینوکس علاوه بر اینکه با قیمت کم‌تری نسبت به ویندوز، قابل تهیه است، پایداری و امنیت بیشتری دارد. همچنین برای ایجاد سرور هر یک از این دون نوع هاست، از زبان‌های کد نویسی متفاوتی استفاده می‌کنند.

مزایای آن

حالا که متوجه شدید “هاست چیست” و همیچنین با هاست لینوکس آشنا شدید، باید برای درک بهتر ساز و کار و عملکرد این نوع هاست، مزایای آن را نیز بشناسید. هاست لینوکس با مزایای ویژه‌ای که دارد شناخته شده و از دیگر هاست‌ها متمایز می‌شود. این هاست  روی سیستم عامل لینوکس سرویس دهی می‌کند.

اما سیستم عامل لینوکس چیست؟ سیستم لینوکس یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین سیستم‌هایی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود. با نصب سرور هاست می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.  با ادامه مطلب همراه ما باشید تا از مزایای هاست لینوکس با شما صحبت کنیم.

۱- قیمت به صرفه

یکی از مزایای استفاده از هاست لینوکس، قیمت مناسب آن در قیاس با دیگر انواع هاست است. دلیل اینکه اول به این مزیت هاست لینوکس می‌پردازیم، اهمیت بالای قیمت هاست برای کاربران و صاحبان وب سایت‌ها است.

در واقع هاست لینوکس، نوعی هاست متن باز است. به این معنی که سرور آن به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و نیازی به پرداخت هزینه نیست. به همین خاطر است که به افرادی که به تازگی قصد راه اندازی وب سایت دارند توصیه می‌کنیم از این هاست بهره ببرند. چراکه با این کار می‌توانند تا حد قابل توجهی هزینه‌های مربوط به کسب و کار خود را کاهش دهند.

به علاوه می‌توانید بهترین سیستم‌های بارگذاری و کنترل محتوا را روی هاست لینوکس نصب نمایید. همین موضوع نیز علاوه بر افزایش کیفیت مدیریت محتوای وب سایت، نقش زیادی در کاهش هزینه‌های افرادی که تازه وارد این عرصه شده‌اند، خواهد داشت.

۲- پایداری هاست لینوکس

یکی دیگر از مزایای هاست لینوکس، پایداری و عملکرد بسیار خوب آن نسبت به سیستم عامل ویندوز است. در حقیقت این مورد را نیز می‌توان به عنوان یک تفاوت هاست لینوکس با ویندوز محسوب می‌شود. با به کارگیری این نوع هاست امکان کنترل و مدیریت تعداد بالایی برنامه، در آن واحد را خواهید داشت.

این مزیت نشان دهنده قدرت سیستم لینوکس و کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط آن است. این قابلیت به شما در جلوگیری از اتلاف وقت نیز کمک می‌کند. چرا که از چند برنامه به طور هم زمان استفاده کرده و نیازی به صرف وقت بیشتر برای اجرای آن‌ها به صورت مجزا و پشت سر هم ندارید. مهم‌تر از همه این‌ها، استفاده از سیستم لینوکس، تاثیر غیر قابل انکاری بر ارتقاع و رشد سایت شما خواهد گذاشت. بنابراین عملکرد هاست لینوکس را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن دانست. زیرا به صورت مستقیم، به رشد و پیشرفت کسب و کار شما کمک می‌کند.

۳- امکان استفاده از وب‌سایت‌ها طراحی شده روی ویندوز

سازگاری و تعلمل هاست لینوکس با سیستم عامل ویندوز، یکی از نکاتی است که هنگام خرید هاست باید به آن توجه کنید. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این خدمات لینوکس به صورت رایگان ارائه می‌شود.

اگر یک سایت را روی سیستم ویندوز طراحی کنید، فقط با استفاده از هاست ویندوز می‌توانید، وب سایت خود را راه اندازی کنید. در حالی که با استفاده از هاست لینوکس، چنین مشکلی نخواهید داشت. یعنی حتی اگر سایت با سیستم ویندوز طراحی شده باشد، باز هم امکان را اندازی سایت با به کارگیری و اجرای  هاست لینوکس برای شما وجود دارد.

با توجه به همین یک مزیت می‌توان به برتری هاست لینوکس نسبت به ویندوز پی برد.

۴- قابلیت گرفتن بکاپ اطلاعات

با داشتن یک نسخه کپی از اطلاعات سایت می‌توانید هر موقع که بخواهید به این اطلاعات دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنید. هاست لینوکس این قبلیت را نیز دارد. در واقع شما با اعمال چند تغییر و طی کردن یک پروسه ساده می‌توانید هاست لینوکس را به یک هاست بکاپ تبدیل کنید.

اگر قصد خرید هاست یا اجاره آن را دارید باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهید. چرا که هر زمان که میاز به گرفتن بکاپ از اطلاعت ذخیره سده در هاست لینوکس داشته باشید، می‌توانید این کار را به آسانی انجام دهید. چیزی که این مزیت را برجسته می‌کند، رایگان بودن خدمات هاست لینوکس به خاطر متن باز بودن آن است.

نتیجه گیری

در این مطلب اطلاعات بسیار کاربردی درباره هاست لینوکس را مطالعه کردید که مطمئنا در راه اندازی وب سایت، یک راهنمای بسیار خوب برای شما خواهد بود.

هاست متن باز لینوکس علاوه بر رایگان بودن خدمات، مزیت‌هایی دارد که برتری آن نسبت به هاست ویندوز را به نمایش می‌گذارد. در واقع به خاطر همین مزیت‌هاست که تعداد بسیار زیادی از افراد که اقدام به ذخیره اطلاعات سایت خود روی هاست لینوکس می‌منند. در این صورت است که از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

این مقاله ترجمه حرفه ای و فارسی شده مقاله هاست لینوکس چیست در وب سایت websiterating.com است. امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.