خرید هدفون؛ قبل از خواندن این راهنما هدفون نخرید

خرید هدفون؛ قبل از خواندن این راهنما هدفون نخرید
راهنمای مطالعه

    هدفون‌ها مشخصات و قابلیت‌های متنوعی دارند که فروشندگان همه آنها را با شما در میان نمی‌گذارند اما با اطلاع از این موارد، خرید هدفون را به بهترین شکل انجام می‌دهید.

    قبل‌تر‌ها اگر کسی را با هدفونی روی گوشش می‌دیدیم، شک نداشتیم در حال موزیک گوش کردن است اما چند سالی است که با رشد پادکست‌ها و رونق کتاب‌های صوتی، تعداد هدفون‌به‌گوش‌ها هم بیشتر شده است. استفاده از هدفون برای مکالمه، بازی یا ابزار کار باعث شده این گجت مشتریان زیادی داشته باشد.

    در عین حال، وجود انواع و اقسام هدفون‌ها از قبیل مدل‌های رو گوشی، ایرفون، بی سیم و با سیم و عرضه آنها توسط بی شمار برند بزرگ و کوچک باعث شده خرید هدفون مناسب، کار پر دردسری باشد. رفتن به بازار یا سایت فلان فروشگاه و خرید هدفون تنها بر اساس نام برند و طراحی آسان است اما به احتمال قریب به یقین موفق نخواهد بود.

    در خرید هدفون علاوه بر برند باید نکاتی مثل فرم فاکتور، نوع اتصال، منبع صدا، قابلیت جابجایی، توانایی حذف نویز و غیره را هم مد نظر قرار بدهید. مثلا اگر از هدفون تنها در کنار موبایل استفاده می‌کنید، خرید مدل‌های گرانقیمت با آمپدانس بالا به معنی دور ریختن پولتان خواهد بود. یا اگر به صداهای بیس علاقه دارید، باید سراغ هدفونی بروید که توانایی پشتیبانی از فرکانس‌های بسیار پایین را داشته باشد.

    اولین نکته‌ای که حین خرید باید مد نظر قرار دهید؛ فرم هدفون است که شامل مدل‌های ایرفون یا تو گوشی، رو گوشی و دور گوش می‌شود. در مرحله بعد نوبت به طراحی می‌رسد که البته منظور از آن رنگ و شکل ظاهری نیست بلکه بسته یا باز بودن بخش پشتی است که در تجربه شنیدن تاثیر زیادی دارد. یکی دیگر از نکات مهم نوع اتصال هدفون به منبع ورودی است که به دو دسته اصلی بی‌سیم و با سیم تقسیم می‌شود.

    برند تولید کننده هم اهمیت زیادی دارد. هرچند بازار ایران توسط برندهای چینی اشغال شده که شاید در خود این کشور هم اعتبار چندانی نداشته باشند اما سازندگان معتبری مثل بیتس (Beats)، سنهایزر (Sennheiser)، شور (Shure)، جی بی ال (JBL)، بوز (Bose) و آدیو تکنیکا (Audio Technica) هم در بازار داخل حضور دارند. به هرحال حین خرید هدفون نباید قیمت بسیار پایین شما را به خرید هدفون از جایی مثل مترو اغوا کند چون از قدیم گفته‌اند هر چقدر پول بدهید، همانقدر آش می‌خورید.

    این تازه اول راه خرید هدفون است و در ادامه پای معیارهای دیگری مثل آمپدانس، محدود فرکانسی، عدم نشتی صدا، حذف نویز دیجیتالی یا فیزیکی، حساسیت و غیره هم به معیارهای هدفون باز می‌شود. با وجود این همه فاکتور، انتخاب هدفون مناسب چندان ساده نیست و به همین خاطر درجه این مطلب را برای مخاطبانش آماده کرده است.

    انواع هدفون: ایرفون یا دور گوش

    همانطور که گفتیم اولین نکته‌ای که باید حین خرید هدفون مد نظر قرار داد، فرم فاکتور یا نوع آن است. هدفون‌ها به صورت کلی به سه نوع تو گوشی یا ایرفون، رو گوشی و دور گوش تقسیم می‌شوند و هر یک مزایای و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به شرح آن پرداخته‌ایم.

    هدفون تو گوشی

    ایرفون‌ها متداول‌ترین نوع هدفون هستند و همه ما تجربه استفاده از آنها را داریم. ایرفون به خاطر قرار گرفتن داخل کانال گوش و نزدیکی به پرده گوش معمولا کیفیت صدای خوبی داشته و تا حدودی صدای محیط را فیلتر می‌کنند.

    ایرفون قابلیت جابجایی بالایی دارد و به راحتی حین ورزش و کارهای پر تحرک می‌توان از آن استفاده کرد. البته حین خرید حتما به متناسب بودن ابعاد آن با سایز گوشتان دقت کنید چون در غیر این صورت به خوبی در گوش قرار نگرفته و با کوچکترین حرکت سر از جا در می‌آید. خوشبختانه بسیاری از سازندگان ایرفون را همراه با سری‌هایی در اندازه‌های مختلف عرضه می‌کنند که مانع از وقوع این مشکل می‌شود.

    ایرفون‌ها معایب خاص خود را هم دارند. برای مثال به خاطر نزدیکی زیاد به پرده گوش در استفاده‌های طولانی مدت باعث گوش درد شده و حتی ممکن است به غضروف آسیب بزنند. مشکل دیگر به در هم پیچیدن سیم‌ها به محض قرار دادن ایرفون در جیب یا کیف برمی‌گردد که قطعا شما هم تجربه آن را داشته‌اید.

    • مزایا: ابعاد کوچک، قیمت پایین، مناسب برای کاربران فعال، ایزوله سازی صدا
    • معایب: خروجی سه بعدی ضعیف، درهم پیچیدن کابل، کیفیت پایین خروجی نسبت به مدل‌های دیگر

    هدفون رو گوشی

    همانطور که از نام این هدفون‌ها مشخص است، بالشتک‌هایی دارند که به جای قرار گرفتن درون یا دور گوش، روی آن قرار می‌گیرند. هرچند ظاهر هدفون روگوشی در نگاه اول شبیه مدل دور گوش به نظر می‌رسد اما کوچکتر بوده و اغلب به لطف تاشو بودن و وزن پایین، قابلیت جابجایی بالایی دارند.

    این مدل که با عنوان Supra-aural هم از آن یاد می‌شود، به مراتب راحت‌تر از ایرفون است اما به شرطی که گیره آن بیش از حد سفت یا شل نباشد. علاوه بر این چون بالشتک فقط روی گوش قرار می‌گیرد، نباید انتظار ایزوله‌سازی کامل صدای محیط را داشته باشید.

    هدفون رو گوشی فضای بیشتری برای درایورهای بزرگتر دارد، در نتیجه کیفیت خروجی آن از ایرفون بالاتر است. در ادامه درایور و نقش آن در کیفیت صدا را توضیح داده‌ایم.

    • مزایا: سبک‌تر و راحت‌تر از هدفون دور گوش، باتری بزرگتر در مدل‌های بی سیم، قابلیت حمل آسان
    • معایب: ایزوله‌سازی محدود صدای اطراف، احتمال عدم تناسب با سایز گوش و سر

    هدفون دور گوش

    این نوع هدفون دور گوش قرار گرفته و بالشتک آن تماس چندانی با این اندام ندارد، بنابرین گوش دادن موزیک و پادکست با آنها حتی در بلند مدت هم باعث آزار کاربر نمی‌شود. این ساختار مزیت دیگری هم به همراه دارد که به ایزوله‌سازی صدای محیط مربوط می‌شود. به عبارت دیگر؛ حین استفاده از این نوع هدفون‌ها در مترو یا حین پیاده‌روی صداهای اطراف به ویژه در فرکانس‌های پایین چندان به گوشتان نخواهد رسید.

    فضای داخلی فراوان این مدل‌ها، دست سازندگان را در انتخاب نوع درایور و استفاده از درایورهای بزرگ باز گذاشته که نتیجه آن تولید صدایی باکیفیت است. در مجموع هدفون‌های دور گوش از نظر راحتی و کیفیت صدا، بهترین گزینه هستند اما در زمینه جابجایی آسان حرف چندانی برای گفتن ندارند.

    • مزایا: بیس بالا، پویایی و وضوح صوتی، کاربری راحت، ظرفیت بالای باتری در مدل‌های بی‌سیم
    • معایب: ابعاد حجیم، جابجایی دشوار، نامناسب برای کاربران فعال، قیمت بالا

    طراحی هدفون: پشت باز یا بسته

    خرید هدفون

    هدفون‌ها فارغ از نحوه قرار گرفتن روی گوش به دو دسته پشت باز و بسته تقسیم می‌شوند. بخش عمده‌ای از هدفون‌های معمولی و رایج در بازار پشت بسته هستند و اغلب مدل‌های پشت باز به هدفون‌های دور گوش محدود می‌شوند. ساختار پشت باز باعث می‌شود صدای اطراف هم به گوش کاربر برسد.

    هدفون پشت بسته

    بسته بودن پنل پشتی باعث می‌شود صدای خروجی از موزیک به محیط اطراف نشت نکرده و صوت خارجی هم به گوش کاربر نرسد. این مدل مناسب کاربرانی است که به شنیدن موزیک در محیط‌های شلوغ تمایل داشته یا دوست ندارند موزیک به گوش افراد مجاور برسد.

    مهمترین دلیلی که متخصصان موسیقی برای عدم استفاده از این مدل‌ها مطرح می‌کنند این است که صدای خروجی آنها طبیعی نبوده و حس واقعی ندارد.

    هدفون پشت باز

    خرید هدفون پشت باز

    تقریبا همه کاربران به‌دنبال ایزوله‌سازی صدا هستند اما هدفون پشت باز دقیقا برای انجام ندادن این کار طراحی شده. به گفته متخصصان موسیقی در این ساختار صدا طبیعی‌تر بوده و باز بودن پنل پشتی اجازه فرار از هدفون را به صدا می‌دهد تا هیچ اکویی به شکل غیرطبیعی در محفظه هدفون ایجاد نشود.

    دیگر نکته منفی هدفون پشت باز این است که فقدان مانع بین محیط بیرون و اجزای الکترونیکی، احتمال خراب شدن هدفون را بیشتر می‌کند. هرچند نظر متخصصان قابل احترام است اما اگر خانه یا محل کار شلوغی دارید، بی خیال هدفون پشت باز شوید، در غیر این صورت مدل پشت باز صدایی طبیعی‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

    مدل سومی هم به نام هدفون با پشت نیمه باز وجود دارد که عبور و مرور صدا در آن محدود شده است.

    نوع اتصال: با سیم یا بی‌سیم

    محبوبیت هدفون‌های وایرلس به خاطر سهولت استفاده و جذابیت ظاهری روز به روز در حال افزایش است اما بد نیست بدانید که کیفیت سیمی‌ها معمولا بالاتر از برادران جذابشان است. از طرف دیگر باید عمر باتری مدل‌های بی‌سیم را هم مد نظر قرار دهید.

    هدفون با سیم

    خرید هدفون - هدفون باسیم

    هرچند مدل‌های بی‌سیم در حال تسخیر سنگرهای حریف هستند اما مدل‌های با سیم به خاطر قیمت پایین‌تر و کیفیت بیشتر هنوز مشتریان خودشان را دارند. به لطف چینی‌ها مدل‌های بی‌سیم و ارزان هم در بازار به‌فور یافت می‌شوند اما اگر همان پول را صرف خرید هدفون با سیم کنید، به کیفیتی به مراتب بهتر دست می‌یابید.

    دلیل کیفیت بالاتر مدل‌های با سیم این است که به جای استفاده از آمپلی‌فایر بی‌کیفیت داخلی (مثل مدل بی‌سیم)، از آمپلی فایر گوشی یا کامپیوتر استفاده می‌کنند. این مدل‌ها حتی امکان استفاده از آمپلی‌فایر اکسترنال را هم به شما می‌دهند که کیفیت صدا را بیش از پیش گوش‌نواز می‌سازد.

    هدفون بی‌سیم

    حین خرید هدفون نمی‌توان از کیفیت صدا صرف نظر کرد اما گاهی اوقات سهولت استفاده هم به همان اندازه مهم است. برای مثال اگر حین ورزش عادت به گوش دادن موزیک با هدفون دارید، اهمیت سهولت استفاده به کیفیت صدای خروجی می‌چربد. بعلاوه این اواخر سازندگان هدفون‌های بی‌سیمی تولید کرده‌اند که از نظر کیفیت تنه‌به‌تنه مدل‌های عادی می‌زند.

    هدفون‌های وایرلس برای برقراری ارتباط با منبع، از دو روش بلوتوث یا سیگنال رادیویی استفاده می‌کنند. مدل‌های بلوتوثی معمولا تا فاصله ۱۰ متری از منبع صدا کار می‌کنند اما به لطف نسل پنجم بلوتوث این فاصله می‌تواند تا ۲۷۰ متر ارتقا پیدا کند.

    اگر قصد خرید هدفون بی سیم دارید باید به چند نکته توجه کنید. اولا این هدفون‌ها معمولا رو گوشی یا دور گوشی هستند، یا اینکه گوشی‌ها از طریق سیمی کوچک به هم وصل شده‌اند که حین استفاده پشت گردن قرار می‌گیرد.

    ایرباد کاملا بی‌سیم

    حذف نویز - ایرباد

    در چند سال اخیر پای هدفون‌های کاملا بی سیم مثل ایرپاد اپل هم به بازار باز شده که چشم بسیاری از کاربران را گرفته، تا جایی که اپل طی کمتر از یک هفته حدود سه میلیون ایرپاد پرو فروخت. این مدل‌ها که به عنوان ایرباد از آنها یاد می‌شود از طریق بی‌سیم به همدیگر و به منبع صدا وصل می‌شوند. ایرباد معمولا درون کیسی نگهداری می‌شوند که نقش شارژر آنها را هم بازی می‌کند. در بازار ایران ایربادهای با کیفیتی از برندهایی نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی و وان مور عرضه می‌شوند.

    باتری هدفون بی‌سیم

    میزان شارژدهی باتری نکته دیگری است که حین خرید هدفون بی سیم باید مد نظر قرار داد. اگر نمی‌خواهید وسط گوش دادن به موزیک مورد علاقه‌تان ایرباد خاموش شده و دستتان در پوست گردو بماند باید سراغ مدل‌هایی بروید که با یکبار شارژ دستکم ۴ ساعت مداوم موزیک پلی کنند. اگر کمتر از این میزان موزیک گوش کنید، ایرباد با قرار گرفتن در کیس مجددا شارژ می‌شود.

    ایرفون‌های بی‌سیمی که دو طرف آنها از طریق کابل به هم متصل شده باید حداقل بین ۸ تا ۱۰ ساعت قادر به پخش موزیک باشند. حداقل زمان شارژدهی برای هدفون‌های رو گوشی ۱۵ ساعت و برای مدل‌های دور گوش ۱۷ ساعت است که در برخی مدل‌ها به بیش از ۲۵ ساعت هم می‌رسد.

    [related]3647[/related]

    کیفیت صدا

    خرید هدفون - کیفیت صدا

    با توجه به نکاتی که تا حالا ذکر کردیم می‌توانید خرید هدفون را متناسب با نیازهایتان انجام دهید اما اگر می‌خواهید بهترین هدفون ممکن را انتخاب کنید یا شیفته موزیک هستید، در ادامه معیارهایی حرفه‌ای‌تر مثل محدوده فرکانسی، آمپدانس، نوع درایور و غیره را شرح می‌دهیم که در کیفیت صدای خروجی نقش زیادی دارند.

    محدوده فرکانسی

    صدا‌ها با فرکانس‌های مختلفی به گوش ما می‌رسند. هرچه فرکانس پایین‌تر باشد صدا بم‌تر و هرچه بالاتر باشد صدا زیرتر خواهد بود. آلات موسیقی مثل گیتار بیس، سینتی سایزر و درام کیک معمولا صدایی با فرکانس پایین و بم تولید می‌کنند در حالی که گیتار، سه تار و سنتور امکان تولید هر دو صدا را دارند.

    فرکانس قابل شنیدن برای انسان بین ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز تعریف شده اما اغلب با افزایش سن این محدوده کاهش می‌باید تا جایی که اغلب بزرگسالان قادر به شنیدن فرکانس‌های بالای ۱۷ کیلوهرتز نیستند. هدفون‌ها قادر به پوشش محدوده‌های متفاوتی از فرکانس‌های صوتی هستند و هرچه این بازه بزرگتر باشد، صدای کاملتری به گوش ما می‌رسد.

    برای بیشتر هدفون‌ها محدوده فرکانسی همان ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز است اما برخی مدل‌ها فراتر از این محدوده هم می‌روند. شاید بپرسید کاربر که توانایی شنیدن فرکانس‌های خارج از محدوده مذکور را ندارد پس چرا باید برای خرید این مدل‌ها هزینه بیشتری صرف کند؟ جواب این است که اصوات تولید شده در این فرکانس‌ها را در کنار صداهای داخل محدوده به نوعی می‌توان حس کرد که به افزایش غنای صدا کمک می‌کند. اگر عاشق بیس و موزیک بم هستید باید سراغ هدفون‌هایی بروید که قادر به پوشش بهتر فرکانس‌های پایین هستند.

    نوع درایور

    خرید هدفون - درایور

    هدفون‌ها را می‌توان اسپیکرهای مینیاتوری دانست که مثل آنها از درایور بهره می‌برند. درایورها انواع مختلفی دارند اما اساسا از کویل، مگنت و دیافراگمی تشکیل شده‌اند که با ارتعاش آن صدا تولید می‌شود. اصلی‌ترین مشخصه درایورها قطر آنهاست که در هدفون‌های دور گوشی به بیش از۴۰ میلی‌متر می‌رسد. هرچه درایور بزرگتر باشد کیفیت خروجی بالاتر می‌رود.

    متداول‌ترین درایورها که در بسیاری از هدفون‌ها جاخوش کرده‌اند، مدل‌های داینامیکی هستند که علی رغم قیمت پایین توانایی بالایی در ایجاد صدای بم بدون نیاز به توان بالا دارند. تنها نقص آنها احتمال افزایش اعوجاج در صداهای بالاتر است.

    درایور آرماتور متعادل تنها در ایرفون به کار رفته و تفاوت اندکی با مدل‌های داینامیکی دارند. این نوع درایور را می‌توان روی فرکانس به‌خصوصی تیون کرد و همین عامل باعث شده در ایرفون از دو درایور استفاده کرده و هر یک از آنها را روی فرکانس خاصی تنظیم کرد. برای دستیابی به فرکانس بهتر می‌توان از آرماتور متعادل در کنار داینامیک استفاده کرد.

    خرید هدفون - حذف نویز

    نوع سوم درایور مگنت مسطح است که به خاطر ابعاد بزرگتر در هدفون‌های دور گوشی به کار می‌رود و قادر به تولید صدایی به مراتب بهتر است. این نوع درایور به سادگی مدل‌های داینامیک دچار اعوجاج نشده و بیس فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند. تولید این صدای با کیفیت مستلزم توان بالاتر است در نتیجه این نوع درایور نیازمند آمپلی‌فایر است.

    در نهایت نوبت به درایور الکترو استاتیک می‌رسد که از نظر عدم انحراف صدا و محدوده فرکانسی نسبت به سه مدل قبلی عملکرد بهتری دارد. نکات منفی این نوع درایور هم شامل قیمت بالا، نیاز به آمپلی‌فایر و ابعاد بزرگ است که باعث می‌شود در ایرفون خبری از آن نباشد.

    آمپدانس

    آمپدانس به میزان مقاومت هدفون در برابر جریان ورودی از آمپلی‌فایر اشاره داشته و نقش مهمی در خرید هدفون مناسب دارد. میزان آمپدانس در هدفون از ۸ اهم شروع می‌شود، در اغلب مدل‌های معمولی حدود ۲۵ اهم است اما در مدل‌های حرفه‌ای به صدها اهم نیز می‌رسد.

    هدفون‌های با آمپدانس پایین به خاطر مقاومت اندک، به توان کمی نیاز دارند، در نتیجه اگر قصد استفاده از هدفون برای موبایل و کامپیوتر را دارید، پرداخت هزینه زیاد برای خرید مدل‌های گرانقیمت با آمپدانس بالا اشتباه است. البته آمپدانس پایین به معنی عبور جریان قابل توجهی است که در بعضی مدل‌ها باعث ایجاد نویز اندکی می‌شود.

    از سوی دیگر هدفون‌های با آمپدانس بالا به توان زیادی برای تولید خروجی با کیفیت نیاز دارند که تنها توسط آمپلی‌فایرهای اختصاصی قابل تامین است. با این وجود این مدل‌ها به خاطر مقاومت بالا، جریان الکتریکی چندانی را عبور نمی‌دهند که به افزایش کیفیت صدا منجر می‌شود.

    حساسیت

    خرید هدفون - حساسیت

    توانایی هدفون‌ها برای تولید صدای بلند حساسیت یا SPL نام داشته و با یکای دسی‌بل سنجیده می‌شود. معمولا در سنجش حساسیت توان ورودی ۱ میلی وات در نظر گرفته می‌شود، بنابرین اگر حساسیت یک هدفون ۱۱۵ دسیبل باشد، بدین معنی است که در ازای ۱ میلی وات توان ورودی صدایی به بلندی ۱۱۵ دسی‌بل تولید می‌کند. برای درک بهتر این عدد باید بدانید شدت صدای حرف زدن از فاصله یک متری ۴۰ دسی‌بل و شدت صوت ناشی از فریاد انسان ۱۰۰ دسی‌بل است.

    حساسیت اکثر هدفون‌ها بین ۹۰ تا ۱۲۰ دسی‌بل است و هرچه این عدد بالاتر باشد هدفون قادر به تولید صدای بلندتری است.

    حذف نویز

    خرید هدفون - حذف نویز

    حذف نویزهای محیطی در هدفون‌ها به دو صورت پسیو و اکتیو صورت می‌گیرد. در حالت پسیو یا ایزوله‌سازی صدا که بیشتر مختص مدل‌های دور گوش است، هدفون اطراف گوش را فرا گرفته و به واسطه لایه‌های عایق مانع رسیدن اصوات مزاحم به گوش می‌شود.

    حذف نویز اکتیو که به مراتب پیچیده‌تر است در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. هدفون‌های مجهز به حذف نویز فعال از قبیل ایرپاد پرو به میکروفونی مجهزند که نویزهای اطراف را شناسایی کرده وبا پخش فرکانس معکوس مانع رسیدن اصوات مزاحم به گوش کاربر می‌شوند.

    متاسفانه استاندارد خاصی برای سنجش کیفیت حذف نویز وجود ندارد وبه همین خاطر مقایسه هدفون‌ها از این نظر دشوار است، با این حال کمپانی‌هایی نظیر اپل، بوز و آدیو تکنیکا از این نظر شهرتی برای خود دست و پا کرده‌اند.

    حذف نویز البته معایبی را هم به دنبال دارد که مهمترین آن تاثیر منفی روی فرکانس پاسخ‌دهی و کیفت صدا است.

    موارد دیگر

    فناوری ساخت هدفون به شکل فزاینده‌ای رو به پیشرفت است و از اینرو قابلیت‌های بیشتر و بیشتری در این دستگاه‌ها پیاده می‌شود. برخی از این قابلیت‌ها در عملکرد نهایی اهمیت به سزایی دارند و در خرید هدفون باید آنها را مد نظر قرار داد.

    این روزها شاهد تعبیه کنترلر در هدفون‌های بسیاری هستیم که در برخی مدل‌ها روی خود کاپ و در مدل‌های دیگر روی کابل قرار گرفته‌اند. مزیت این دست هدفون‌ها این است که برای تنظیم صدا یا انتخاب موزیک مجبور به درآوردن گوشی از جیبتان نیستید.

    یکی دیگر از قابلیت‌های هدفون‌های مدرن پشتیبانی از دستیارهای هوشمند صوتی از قبیل گوگل اسیستنت و الکسا است که البته کار کردن با آنها به خاطر ناسازگاری با زبان فارسی چندان ساده نیست.

    در صورتی که قصد خرید هدفون برای کودکان را دارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که امکان محدودسازی حساسیت و حداکثر شدت صدا را دارند، بدین ترتیب از آسیب به پرده گوش کودک جلوگیری می‌شود.

    خرید هدفون

    پایش ضربان قلب این روزها به پای ثابت ساعت‌ها و بندهای هوشمند بدل شده اما کمتر کسی از وجود این قابلیت در هدفون‌ها خبر دارد. اگر اهل گوش کردن موزیک حین ورزش هستید، بد نیست سراغ این مدل‌ها بروید.

    جمع‌بندی خرید هدفون

    بازار الکترونیک ایران علی رغم رکود نسبی حاکم بر آن، میزبان صدها نوع هدفون، ایرفون و ایرباد است که هیچکدام از آنها هم کاملا شبیه هم نیستند. این تنوع خرید هدفون را بسیار دشوار کرده اما اغلب افراد با در نظر گرفتن نکات اساسی ارائه شده در این راهنمای خرید هدفون از جمله نوع (فرم فاکتور)، با سیم یا بی سیم بودن و کیفیت صدا قادر به تهیه هدفون بر اساس نیازشان هستند. اگر جزو علاقمندان موسیقی هستید با توجه به معیارهای دیگری مثل محدوده فرکانسی، آمپدانس، نوع درایور و حساسیت می‌توانید در انبار کاه بازار، مناسبترین هدفون را بر اساس نیازهایتان پیدا کنید. برای مثال اگر از عاشقان سینه چاک بیس هستید، هدفونی با محدوده فرکانسی بسیار پایین انتخاب کنید. اگر کیفیت صدا برایتان در اولویت است، سراغ هدفون دور گوش بروید اما اگر هدفون را فقط به موبایل وصل می‌کنید، پولتان را با خرید مدل‌های دور گوشی با آمپدانس بالا و درایورهای بزرگ هدر ندهید. فراموش نکنید چیزی به نام بهترین هدفون وجود ندارد و هر کس باید بر اساس اولویت‌های خود مدل مناسب را برگزیند. [see_also]14757[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید