نکاتی که باید قبل از خرید کوله پشتی لپ تاپ بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید کوله پشتی لپ تاپ بدانید
راهنمای مطالعه

    لپ‌تاپ وسیله گرانی است پس باید به فکر ایمنی و حفاظت از آن باشید. درواقع بعد از خرید لپ‌تاپ، باید چند گام دیگر هم طی کنید تا فرایند خریدتان تکمیل شود. اما از میان انواع کیف‌ها و کوله پشتی لپ تاپ باید کدام گزینه را انتخاب کنید؟ در این مقاله به شما برای خرید کوله لپ تاپ کمک خواهیم کرد.

    چرا باید یک کوله پشتی لپ تاپ داشته باشید؟

    کوله پشتی لپ تاپ

    برای حفاظت از لپ‌ تاپ و حمل ساده‌تر آن باید از کیف استفاده شود یا کوله‌پشتی؟ پاسخ به این پرسش، پاسخی قطعی نیست. هر کس سبک زندگی و استایل مخصوص به خود را دارد. بعضی از افراد دوست دارند همیشه تیپی رسمی و کلاسیک داشته باشند. بدیهی است که خرید کوله پشتی لپ تاپ برای آنها چندان جالب نیست. هر چند که تیپ و استایل موضوع مهمی است اما سلامت بدن از هر چیزی دیگری واجب‌تر به نظر می‌رسد. پس حتی اگر کلاسیک و رسمی‌پوش هستید باز هم خوب است به خرید یک عدد کوله پشتی با شکل و شمایل رسمی اما راحت و براساس اصول ارگونومیک فکر کنید.

    نکات مختلفی در این انتخاب دخیل هستند. علاوه بر سبک و استایلی که دارید، باید کاربرد لپ‌تاپ هم در خرید کیف و کوله در نظر بگیرید. مثلا اگر قرار است، مسافتی طولانی را با لپ‌تاپ طی کنید یا وسایل متعدد دیگری هم در کنار آن حمل می‌کنید، انتخاب کوله پشتی لپ تاپ نسبت به خرید کیف، گزینه بهتری است. پس نخست، با خودتان مذاکره کنید و ببینید که از نظر شکل و استایل، کاربرد و استفاده و سهولت حمل و تردد، کوله‌پشتی برایتان مناسب‌تر است یا کیف.

    به طور کلی، کوله‌پشتی می‌تواند سهولت و راحتی زیادی برایتان به همراه بیاورد. اگر کوله پشتی لپ تاپ به شکلی استاندارد و اصولی طراحی شده باشد، حمل لپ‌تاپ‌های سنگین هم با آن راحت خواهد بود و فشار کمتری به بدن وارد می‌کند. در ادامه به نکاتی درباره خرید کوله پشتی لپ تاپ پرداختیم.

    اندازه کوله‌ لپ‌تاپم چقدر باید باشد؟

    کوله پشتی لپ تاپ

    اندازه لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در خرید کوله‌پشتی در نظر بگیرید. کوله‌ پشتی‌های  لپ تاپ در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و باید ببینید کوله مورد نظرتان برای لپ‌تاپ جای کافی دارد یا خیر. بیشتر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ۱۵ اینچی هستند. البته لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی بزرگ هم در بازار عرضه می‌شوند و طرفداران خود را دارند. در هر حال، باید اندازه صفحه لپ‌تاپتان را بدانید و بنا به حجم و ابعادش، دست به خرید کوله‌پشتی مناسب بزنید. 

    درصورتی‌که دقیقا اندازه صفحه لپ‌تاپتان را نمی‌دانید، از این روش استفاده کنید: با یک متر قطر صفحه نمایش را اندازه‌گیری کنید. اگر مترتان برحسب اینچ درجه‌بندی شده باشد که هیچ اما اگر برحسب سانتی‌متر است، با جست‌و‌جویی ساده در گوگل سانتی‌متر را به اینچ تبدیل کنید و ببینید که لپ‌تاپتان چه ابعاد و اندازه‌ای دارد یا اصطلاحا «چند اینچی» است. فقط نباید به اندازه لپ‌تاپ در خرید کوله‌پشتی دقت کنید. باید ببینید که وسایل جانبی و کاور یا همان پوششی که برای آن استفاده می‌شود هم چقدر از فضای کوله را به خود اختصاص می‌دهند.

    مثلا کوله‌پشتی منتخب‌تان از فضای کافی برای گذاشتن شارژر، ماوس و... برخوردار است یا خیر. بعضی از افراد دوست دارند  لپ‌تاپ‌شان را داخل یک کاور یا پوشش زیپ‌دار یا بدون زیپ بگذارند و بعد آن را در کیف قرار بدهند. پس اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به این موضوع هم دقت کنید.

    [table id=88 /]

    جنس کوله پشتی لپ تاپ باید چطور باشد؟

    جنس کوله پشتی لپ تاپ

    وقتی از جنس کوله پشتی لپ تاپ صحبت می‌کنیم یعنی مستقیما درباره کیفیت آن حرف می‌زنیم. جنس و موادی که در تولید هر وسیله‌ای به کار گرفته می‌شود، اصلی‌ترین عنصری است که باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود. لپ‌تاپ‌ها معمولا از جنس چرم، فوم، برزنت یا ترکیب نایلون و پلی‌استر هستند:

    ۱. چرم

    کوله پشتی لپ تاپ چرمی هم جنس و کیفیت خوبی دارد و هم شیک است. برای کسانی که در مکان‌های رسمی تردد دارند و مثلا لپ‌تاپشان را به اداره و شرکت می‌برند، خرید کوله‌پشتی چرمی توصیه می‌شود. دوام کوله‌های چرمی هم زیاد است و اگر از آنها خوب محافظت کنید به راحتی خراب نمی‌شوند. تصویر کوله‌پشتی از این جنس را در شکل بالا در شماره یک مشاهده می‌کنید.

    ۲. فوم

    کوله‌پشتی‌های فومی برای محافظت از لپ‌تاپ در برابر ضربه بسیار مناسب هستند. اگر به کوله‌های فومی، ضربه‌ای وارد شود، به خاطر فومی که در آنها به کار رفته است، آسیب اندکی به وسایل موجود در آن وارد می‌شود. (تصویر شماره ۲)

    ۳. برزنت

    برزنت هم جنس بسیار محکم و مقاومی است. کوله پشتی لپ تاپ برزنتی از وسیله در برابر نور خورشید، باران و... محافظت می‌کند. اما یادتان باشد که برزنت در مقابل نفوذ آب مقاوم است ولی جنسی ضدآب محسوب نمی‌شود. پس هر چند از کوله‌های برزنتی می‌توان در شرایط آب و هوایی سخت بهره برد اما اگر کوله‌تان در آب بیفتد قطعا آب به وسایل درون آن نفوذ خواهد کرد. (تصویر شماره ۳)

    ۴. ترکیب نایلون و پلی‌استر

    کوله پشتی لپ تاپ از جنس نایلون و پلی‌استر دوام زیادی ندارد. در واقع، این نوع از کوله‌پشتی‌ها در میان جنس‌های دیگر کمترین کیفیت را دارند. پس اگر در میان کوله‌های دیگر به گزینه دلخواهتان نرسیدید به سراغ این جنس بروید. در غیر این صورت، خرید کوله نایلون-پلی‌استری توصیه نمی‌شود. (تصویر شماره ۴)

    آیا کوله‌ای که انتخاب کردم اندازه و فرم مناسبی دارد؟

    کوله پشتی لپ تاپ

     

    در خرید کوله پشتی لپ تاپ باید به راحتی حمل و استفاده هم توجه داشته باشید. مثلا سطح پشت کوله و بندهای آن از ارکان اساسی و مهمی هستند که اگر به خوبی طراحی و ساخته نشده باشند به کمر و شانه‌ها آسیبی جدی وارد می‌کنند. بندهای کوله‌پشتی باید پهن باشد تا شانه‌ها را آزار ندهد و به کمر و شانه فشار وارد نکند. ضمن اینکه، لازم است بندها قابل تنظیم باشند تا بتوانید، جایگاه کوله روی شانه‌ها و کمر را متناسب با میل و ساختار بدنتان تنظیم کنید. 

    قسمت پشت کوله پشتی لپ تاپ هم که با کمر و پشت‌تان در تماس است باید جنس مناسبی داشته باشد. منظور از جنس مناسب چیست؟ کوله‌ای دارای جنس مناسب است که قابلیت گردش هوا در بافت این قسمت از آن وجود داشته باشد. تا هوا بتواند از میان بدن و کوله جریان پیدا کند. در آخر هم به تناسب ابعاد کوله با اندام خود دقت داشته باشید. کوله‌ای کوچک بر اندامی بلند و بزرگ یا بالعکس هم آزارتان می‌دهد و هم ظاهری نامناسب پیدا خواهد کرد.

    بخش‌های مختلف و زیپ‌های کوله پشتی لپ تاپ باید چگونه باشد؟

    کوله پشتی لپ تاپ

    جنس زیپ‌ها و مکان قرارگیری آنها در کوله پشتی لپ تاپ هم بسیار مهم است. زیپ‌های فلزی معمولا دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به زیپ‌های پلاستیکی دارند. از نظر محل قرارگیری زیپ هم به این موضوع دقت کنید که اگر کوله پشتی لپ تاپ دارای یک زیپ بزرگ باشد و بخش‌بندی‌های دیگری نداشته باشد، ایجاد نظم و ترتیب میان محتویات آن کمی سخت می‌شود.

    بعضی از انواع کوله پشتی، علاوه بر زیپ و تشکیلات مربوط به آن یک رویه محافظ دارند که بعد از کشیدن زیپ، روی کوله قرار می‌گیرد و در برابر نفوذ نور خورشید و آب هم بیشتر از لپ‌تاپ محافظت خواهد کرد.

    اگر قرار باشد که کوله‌پشتی را برای سفر خریداری کنید باید حواستان به دسترسی به لپ‌تاپ باشد. مثلا ساختار کوله باید طوری باشد که در هواپیما یا اتوبوس و... به راحتی بتوانید آن را از کوله خارج کنید و دیگر نیازی به بیرون آوردن وسایل دیگر موجود در کوله‌پشتی و به هم خوردن نظم آن نباشد.

     

    کوله پشتی لپ تاپ

    جمع‌بندی نهایی

    بعد از اینکه با نکات مهم برای خرید کوله پشتی لپ تاپ آشنا می‌شوید از میان گزینه‌های متعدد موجود در بازار به انتخاب‌های بهتری دست خواهید زد. نکته مهم دیگری هم که در خرید حتما در نظر می‌گیرید و نیاز به اشاره کردن به آن وجود ندارد، قیمت است. قیمت هم یکی از ابزارهایی است که محدوده انتخاب‌تان از میان موارد مختلف را مشخص می‌کند. در نهایت با در نظر گرفتن مجموعه نکات مذکور، کوله پشتی لپ تاپ مناسب و زیبایی برای خود بخرید و از حمل آن در سفر، محل کار، دانشگاه و... لذت ببرید. [see_also]2169[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید