خرید ماساژور برقی و همه نکاتی که باید بدانید

خرید ماساژور برقی و همه نکاتی که باید بدانید
راهنمای مطالعه

    وقتی بدن‌تات خسته است، استرس دارید یا عضلات و بافت‌های‌تان منقبض و ناراحت است زمانش رسیده که به ماساژ گرفتن فکر کنید. ماساژ می‌تواند بافت‌های نرم بدن را تسکین بدهد و به صورت ریتمیک، کشیدگی و فشاری مطلوب به آنها وارد کند. این باعث می‌شود تا احساس آرامش به شما دست بدهد و از درد خلاص شوید، استرس‌تان کاهش پیدا کند و سالم‌تر بمانید. در این مقاله با معرفی انواع ماساژور، راهنمایی‌های لازم برای خرید ماساژور برقی را برایتان نوشته‌ایم.

    ماساژورها انواع مختلفی دارند. ماساژورهای دستی و برقی به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا بتوانند به رفع خستگی و گرفتگی عضلات‌تان کمک کنند. بعد از یک روز کاری شلوغ یا فعالیت‌های استرس‌آوری که تجربه کرده‌اید، استفاده از این وسیله خالی از لطف نخواهد بود. اما یادتان باشد که همیشه هم استفاده از ماساژور برقی به شما توصیه نمی‌شود. برای مثال، اگر به مشکلات زیر دچار هستید یا یکی از شرایط زیر را دارید، دور استفاده از ماساژور برقی را یک خط پررنگ قرمز بکشید:

    • عفونت‌های پوستی؛
    • زخم‌های باز؛
    • مشکلات گردش خون؛
    • زخم تازه؛
    • تومور؛
    • بارداری؛
    • تورم و التهاب حاد؛
    • خواب رفتگی اندام‌ها.
    • در ادامه با انواع ماساژورهای برقی و اثرات‌شان در مدیریت درد و استرس عضلات آشنا خواهید شد.

    انواع ماساژور برقی را بشناسید

    ۱. ماساژور برقی ویبراتور یا لرزاننده

    ماساژور برقی

    ماساژورهای برقی وبیراتور که با لرزش کار ماساژ را انجام می‌دهند از رایج‌ترین مدل‌های بازار هستند و در بخش‌های مختلف بدن و ماهیچه‌ها، لرزشی مطلوب ایجاد می‌کنند. زمانی که ماساژور برقی لرزاننده را روی بدن خود قرار می‌دهید، ماهیچه‌ها تکان می‌خورند و آرامش پیدا می‌کنند. خلاص شدن از دست استرس، تقویت ماهیچه‌ها و بهبود سوخت و ساز بدن از مزایای ماساژورهای ویبراتور است. در خرید این وسیله، دقت کنید که ماساژور برقی در هر دو جهت افقی و عمودی امکان ماساژ دادن داشته باشد. ضمن اینکه، بهتر است ماساژوری بخرید که در هر دقیقه، تعداد لرزش بیشتری ارائه می‌دهد.

    از مزایای این دستگاه‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • به جریان درآوردن بیشتر گردش خون در بدن؛
    • ایجاد احساس آرامش.

    ۲. ماساژور با اشعه مادون قرمز

    ماساژور برقی

    ماساژور برقی مادون قرمز نسبت به نمونه‌های سنتی بسیار موثرتر است چون اشعه مادون قرمز به نفوذ امواج حرارتی به ماهیچه‌ها به شکلی عمیق‌تر کمک می‌کند. از مزایای آن باید موارد زیر را نام برد:

    • سرعت آرام کردن ماهیچه‌ها و از بین بردن درد و اسپاسم عضلانی با این ماساژور زیاد است؛
    • این وسیله می‌تواند باعث بهبود سفتی عضلات شود و انعطاف ماهیچه‌ها را بیشتر کند.

    ۳. ماساژور برقی پالسی

    ماساژور برقی

    ماساژورهای برقی پالسی با استفاده از سه فناوری مختلف به کاهش درد و التیام گرفتگی ماهیچه‌ها کمک می‌کنند. این ماساژورها از طریق الکترودهایی که روی پوست بدن قرار می‌گیرد و پالس‌های الکتریکی به مغز می‌فرستند. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از ماساژور برقی پالسی به کاهش درد کمر، گردن، مفاصل و ماهیچه‌ها کمک می‌کند و در از بین رفتن سردرد و هاضمه بهتر هم نقش مثبت دارد.

    • فناوری TENS: در این فناوری که تحریک اعصاب از طریق پوست است، پالس‌های الکتریکی با رفتن به سمت مغز و طناب نخاعی، سیگنال‌های درد را کاهش می‌دهند و باعث کاهش درد و آرامش عضلات می‌شوند. گفته می‌شود که این نوع از ماساژورهای پالسی احتمالا می‌توانند به ترشح اندورفین در بدن کمک کنند. اندورفین، یک مُسکِن طبیعی است که در بدن ترشح می‌شود.
    • فناوری EMS: این فناوری هم باعث می‌شود تا انقباضی مشابه انقباضاتی که در اثر ورزش کردن به وجود می‌آید در بدن شکل بگیرد. برای کسانی که دچار فلج اندام‌ها یا بخشی از اندام‌ها هستند، استفاده از این دستگاه می‌تواند مفید باشد. البته از این فناوری در ماساژور برقی برای طیف وسیعی از موارد استفاده می‌شود؛ بهبود گردش خون، جلوگیری از انعقاد خون، بهبود حرکات بدن.
    • فناوری IFT: این فناوری در انتقال پیام‌های درد به طناب نخاعی کمک کند. به دلیل وجود فرکانس، امپدانس این دستگاه یا همان مقاومت ظاهری‌اش در عبور از پوست و وارد شدن به بافت‌های زیرین اندک است. نفوذ عمیق امواج به بافت بدن، مشابه تحریک فیبرهای اعصاب پاراسمپاتیک برای افزایش جریان خون است.

    در هنگام خرید این ماساژور برقی به سراغ گزینه‌ای بروید که جنس خوبی دارد. به طور کلی در خرید ماساژورهای پالسی به دنبال موارد ارزان نباشید. کیفیت پایین دستگاه می‌تواند به جای مفید بودن، سلامت‌تان را به خطر بیاندازد.

    ۴. ماساژور فراصوت

    فرکانس ماساژور برقی فراصوت بین ۰.۸ تا ۰.۳ میلی‌هرتز است. این امواج از پوست عبور می‌کنند و در اطراف بافت‌ها، لرزش به وجود می‌آورند. لرزش باعث افزایش جریان خون و ایجاد آرامش در ماهیچه‌ها می‌شود. ماساژور برقی مادون قرمز یا اینفرارد(infra-red) به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده هم کمک می‌کند. از مزایای این ماساژورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • از بین بردن درد؛
    • بهبود زخم‌های موجود در بافت بدن؛
    • بهبود شکستگی.

    [related]4799[/related]

    ۵. ماساژورها با سنگ یشم

    ماساژور برقی

    این ماساژور برقی هم با وجود امواج مادون قرمز و نفوذ به عضلات، درد موجود در آنها را کاهش می‌دهد. در ساختار ماساژورهای مذکور، سنگ یشم وجود دارد. سنگ یشم دارای خواص درمانی است و به تسکین سیستم عصبی کمک می‌کند. ضمن اینکه می‌تواند به از بین بردن و خروج سموم بدن هم بیانجامد. مزایای این ماساژورها شامل موارد زیر است:

    • سرعت رهایی از درد و اسپاسم را افزایش می‌دهد؛
    • سفتی عضلات را می‌کاهد و آنها را منعطف‌تر می‌کند؛
    • به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

    ۶. ماساژور ضربه‌ای

    ماساژور برقی

    ماساژورهای ضربه‌ای روی بدن قرار می‌گیرند و با ایجاد ضرباتی ریتمیک به از بین رفتن خستگی ماهیچه‌ها کمک می‌کنند. برای کسانی که مدتی طولانی پشت میز کار می‌نشینند، این ماساژور برقی بسیار مناسب است. چون می‌تواند خستگی و گرفتگی شانه‌ها را التیام بدهد. ماساژورهای ضربه‌ای نه تنها باید شانه‌ها بلکه نواحی اطراف آنها را هم پوشش بدهند. ماساژورهای ضربه‌ای فقط برای شانه و نواحی اطراف آن نیستند و برای شکم و پاها هم مدل‌هایی به بازار ارائه می‌کنند. در خرید به جنس ماساژور برقی و قابلیت ماساژ آن در جهات مختلف دقت کنید.

    بیشتر ورزشکاران از این نوع ماساژور برقی استفاده می‌کنند. از مزایای آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    • آرام کردن ماهیچه‌ها و از بین بردن خستگی؛
    • کاهش سردردهای ناشی از تنش‌های مختلف؛
    • تقویت سیستم ایمنی بدن.

    ۷. ماساژور پا

    ماساژور برقی

    این ماساژورها از تکنیک فشردن بافت‌های نرم (پوست و بافت‌های ماهیچه) به هم یا فشردن آنها به استخوان زیرشان استفاده می‌کنند. ماساژورهای مخصوص ناحیه پا مجهز به کیسه‌های هوا یا همان ایربگ (air bag) هستند. پَدها و ایربگ موجود در ماساژور برقی از طریق فشرده‌سازی هوا، ماهیچه‌ها را ماساژ می‌دهند.

    در خرید ماساژور پا به این نکته دقت کنید که کار کردن با دکمه‌های روی دستگاه آسان باشد و درجه سرعت کار کردن ماساژور را هم بتوان کنترل کرد. ماساژور برقی پا با کنترل از راه دور برای تنظیم دکمه‌های مختلف، گزینه‌ای بهتر نسبت به موارد دیگر است که کار کردن با دستگاه را برای‌تان ساده‌تر می‌کند.

    مزایای ماساژورهای این مدلی به این صورت است:

    • ماهیچه‌های خسته را آرام می‌کند؛
    • گردش مایعات در بافت‌های بدن را آسان می‌کند؛
    • به آماده‌سازی بافت‌های بدن برای ورزش کردن کمک می‌کند؛
    • به دفع مواد سمی و نامطلوب بدن می‌انجامد؛
    • قدرت و طول بافت‌های همیند را افزایش می‌دهد.

    توصیه‌ها درباره استفاده از ماساژور برقی

    در هنگام استفاده از ماساژور برقی بهتر است، ماهیچه‌های‌تان گرم باشد. ماساژ دادن در حمام، ایده‌ خوبی است. ماهیچه‌های گرم بدن نسبت به ماهیچه‌های سرد و منقبض راحت‌تر منبسط می‌شوند و ماساژ روی آنها اثرات مطلوب‌تری دارد. به همین خاطر، ماساژ دادن بدن در نقطه‌ای گرم مانند حمام، مؤثرتر است.

    از بالم یا لوسیون مخصوص ماساژ استفاده کنید. این مواد بهتر از روغن‌ها هستند و راحت‌تر از روغن به بدن جذب می‌شوند. ضمن اینکه بعد از ماساژ هم تمیز کردن و شست و شوی آنها راحت‌تر خواهد بود.  قبل از شروع ماساژ دادن بدن با ماساژور برقی هم حتما بدن‌تان را در حالتی آرام نگه دارید و ریلکس کنید.

    درد در نقاط گوناگون بدن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اگر مشکلاتی جدی دارید باید حتما با پزشک درباره استفاده از ماساژورها مشورت کنید. هر دردی به نوع خاصی از ماساژور برقی نیاز دارد. پس خودسرانه اقدام به انتخاب ماساژور نکنید و حتما توصیه‌های پزشک را در نظر داشته باشید.

    در آخر

    مدل‌های متنوعی از ماساژورهای برقی در بازار وجود دارد. علاوه بر این ماساژورها، انواعی به شکل صندلی برای استفاده در خودرو و مدل‌های دیگری به شکل صندلی‌های بزرگ راحتی هم طراحی می‌شوند که گران‌تر از موارد نام‌برده در این فهرست هستند و جای زیادی می‌گیرند. صندلی‌های ماساژور هم برای آرام کردن ماهیچه‌ها و رفع خستگی بدن گزینه‌های مناسبی هستند. در میان مواردی که در این فهرست بیان شد به دنبال وسیله‌ای باشید که نیازتان را بهتر رفع می‌کند. البته همان طور که در متن هم قید شد، در صورت داشتن هر گونه درد در ناحیه‌ای از بدن، قبل از استفاده از ماساژورها با پزشک‌تان مشورت کنید. [see_also]12908[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید