بهترین سایت‌های رزرو اتاق و اقامتگاه ارزان؛ در سفر شب را ارزان استراحت کنید

بهترین سایت‌های رزرو اتاق و اقامتگاه ارزان؛ در سفر شب را ارزان استراحت کنید
راهنمای مطالعه

    همه ما از رفتن به سفر لذت می‌بریم، اما به‌دلیل هزینه‌های بالای سفر اغلب از آن صرف‌نظر می‌کنیم. در این میان، اقامتگاه بیشترین هزینه را به خود اختصاص می‌دهد، اما می‌توان این هزینه را تا حد چشمگیری کاهش داد. اگر می‌پرسید چطور، با ما همراه باشید. در ادامه، وب‌سایت‌هایی را برای رزرو اتاق ارزان در سراسر ایران معرفی خواهیم کرد.

    ویژگی‌های بهترین سایت‌های رزرو اتاق ارزان

    اقامتگاه‌های بوم‌گردی یک راهکار ساده برای کاهش هزینه‌های سفر هستند؛ به‌علاوه ازآنجاکه این اقامتگاه‌ها حال‌وهوایی سنتی دارند، اقامت در آنها لذت‌بخش و جذاب است، به‌طوری‌که بسیاری از گردشگران خارجی نیز برای اقامت ترجیح می‌دهند یک اتاق در اقامتگاه بوم‌گردی رزرو کنند. خوشبختانه در چند سال اخیر به تعداد این اقامتگاه‌ها افزوده شده است؛ در نتیجه، در اکثر شهرهای کشورمان می‌توانیم یک اتاق ارزان رزرو کنیم.

    ۱. پوشش شهرهای ایران

    یک سامانه رزرو اتاق ارزان باید تمام شهرهای ایران را پوشش دهد. خوشبختانه در چند سال اخیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشد چشمگیری داشته‌اند. در اکثر شهرهای کشورمان، به‌ویژه شهرهای محبوب در میان گردشگران، این اقامتگاه‌ها وجود دارند.

    ۲. ارائه اطلاعاتی کامل و جامع

    برای آنکه اتاقی دلخواه در اقامتگاهی مناسب رزرو کنیم باید اطلاعات کاملی از اقامتگاه‌ها داشته باشیم، به‌طوری‌که پیش از سفر بتوانیم آن اقامتگاه را کاملا بشناسیم. بنابراین یک سامانه خوب باید شرح کاملی از امکانات اقامتگاه را داشته باشد؛ به‌علاوه باید عکس‌های باکیفیتی نیز ارائه دهد تا کاربران بتوانند به‌درستی تصمیم بگیرند.

    ۳. قیمت‌های متنوع

    ما به‌دنبال رزرو اتاق ارزان هستیم؛ بنابراین این ویژگی اهمیت بسیاری برایمان دارد. قیمت‌های متنوع به‌معنای وجود اقامتگاه‌های متفاوت است. یک سامانه خوب باید اقامتگاه‌هایی با قیمت‌های متفاوت عرضه کند تا کاربران بتوانند اتاقی مطابق بودجه خود را پیدا کنند.

    بهترین سایت‌های رزرو اتاق ارزان

    در وب‌سایت‌های بسیاری از جمله سایت‌های رزرو هتل، هتل آپارتمان و... می‌توانیم اقامتگاه بوم‌گردی رزرو کنیم، اما در این مطلب به وب‌سایت‌هایی می‌پردازیم که عمده فعالیت آنها مربوط به اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر ایران است.

    رتبه چهارم: وادیرو (vadiro.com)

    وادیرو امکان انتخاب از میان ۱۰۰۰ اقامتگاه در ۹۵ شهر را فراهم کرده است. پس از آنکه نام مقصد را در فیلد «می‌خواهید به کجا سفر کنید؟» وارد کردید و «جست‌وجو» را کلیک کردید، در ادامه، تمام اقامتگاه‌های مقصد برای شما نمایش داده می‌شود. در این بخش، فیلترهای خوبی ازجمله پرطرف‌دار، ارزان‌ترین، گران‌ترین و... وجود دارد تا سریع‌تر به آنچه می‌خواهیم، برسیم.

    در صفحه هر اقامتگاه، اطلاعات کاملی درمورد امکانات اتاق‌‌ها وجود دارد؛ به‌علاوه، تصاویر آن اتاق‌ها را هم می‌توانید ببینید. متأسفانه همان طور که گفته شد، ویرا فقط در ۹۵ شهر فعال است و تمام شهرهای ایران را تحت پوشش ندارد.

    [related]17846[/related]

    رتبه سوم: پارمین (parminet.com)

    با پارمین رزرو اتاق ارزان در اغلب نقاط کشورمان امکان‌پذیر است. پس از مراجعه به این وب‌سایت، کافی است نام استان موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه، فهرستی از تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان موردنظر برای شما نمایش داده می‌شود.

    روند درخواست و رزرو اتاق ساده است: پس از ثبت درخواست باید منتظر تأیید جادهی آن باشید تا بتوانید رزرو خود را قطعی کنید. به‌علاوه، می‌توانید از قسمت پیگیری رزرو، وضعیت رزرو خود را پیگیری و بررسی کنید.

    رتبه دوم: یواسپیس (uspace.ir)

    در وب‌سایت یواسپیس می‌توانیم اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل سنتی و مجتمع‌های آب‌درمانی را رزرو کنیم. در حال حاضر (زمان نگارش این مقاله) بیش از ۱۰۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در ۲۷۱ شهر کشورمان در یواسپیس آماده میزبانی از مسافران هستند.

    تنوع قیمت یکی از نکات مثبت درمورد یواسپیس است. کاربران با هر بودجه‌ای می‌توانند یک اتاق مناسب رزرو کنند. اطلاعات کاملی از امکانات اقامتگاه و تصاویر هرکدام از اقامتگاه‌ها به ما کمک می‌کند که براساس سلیقه و انتظاراتی که داریم، اتاق مناسبی را انتخاب کنیم.

    رتبه اول: ایران بوم‌گردی (iranbomgardi.com)

    مرجع تخصصی رزرواسیون اقامتگاه‌های بوم‌گردی. این عبارتی است که سامانه ایران بوم‌گردی برای معرفی خود استفاده می‌کند. این سایت طراحی ساده‌ای دارد. تنها کافی است نام شهر مقصد را در کادر مربوطه وارد کنید؛ در ادامه، تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی نمایش داده می‌شوند. تصاویر و توضیحاتی که در صفحه هر اقامتگاه آورده شده است، به انتخابی شایسته کمک خواهد کرد. سپس تاریخ ورود، خروج و تعداد نفرات را وارد کنید و از میان اتاق‌های هر اقامتگاه، باتوجه‌به تعداد نفرات و امکانات، یکی را انتخاب کنید. در نهایت، روی گزینه «ادامه درخواست رزرو» کلیک کنید تا به صفحه بعد بروید و بتوانید اطلاعات خود را وارد کنید.

    متأسفانه این سامانه تمام شهرهای کشورمان را تحت پوشش ندارد. گفتنی است ایران بوم‌گردی تخفیف‌های درخورتوجهی برای اکثر اقامتگاه‌ها ارائه می‌دهد.

    جمع‌بندی

    همان طور که مطالعه کردید، رزرو اتاق ارزان کار چندان سختی نیست. البته ازآنجاکه تنها چند سال از شروع‌به‌کار اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ایران می‌گذرد، احتمالا نتوانیم این اقامتگاه‌ها را در تمام شهرهای کشورمان رزرو کنیم. اما خوشبختانه سامانه‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، اکثر شهرهای کشورمان با جاذبه‌های دیدنی فراوان را پوشش می‌دهند. [see_also]17763[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید