بایروی ۱۰ کتاب برای هدیه به مرد ها - بایروی

گاهی انتخاب هدیه برای مردها کاری سخت و زمان‌بر می‌شود و حتی کلافه‌مان می‌کند. اگر از خرید لباس و چرخیدن میان کادوهای لوکس و تزئینی خسته شده‌اید، شاید کتاب انتخاب بهتری به‌عنوان هدیه باشد. اگر به‌دنبال کتاب برای هدیه به مرد ها هستید، در معرفی کتاب امروز، کتاب‌هایی مناسب هدیه‌دادن به مردها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. در میان سایه‌ها

درمیان سایه ها یک کتاب برای مردها

نویسنده: مایکل اونداتیه
مترجم (پیشنهاد کاربران):
محمدرضا قاسمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
مون
تعداد صفحه:
۲۸۴

نوبت دکتر

کتاب «در میان سایه‌ها» درباره دختر نوجوانی به‌نام ناتانائیل و خانواده‌اش است. ماجرای رمان در سال‌های پایانی جنگ جهانی و بعد از آن روایت می‌شود. پدر و مادر ناتانائیل او و خواهرش را نزد مردی به‌نام ماث می‌گذارند و خودشان راهی سفری مرموز می‌شوند. این دوری اجباری اثراتی جدی بر ناتانائیل می‌گذارد و او در پی کشف حقیقت این سفر است. این کتاب برای هدیه مرد ها مناسب کسانی است که علاقه‌مند به رمان‌هایی با موضوع جنگ جهانی هستند.

حرف‌های پدر که تمام شد، مادر دید سردرگمم و به‌سمتم آمد؛ دستی بر سرم کشید و انگشتانش مانند دندانه‌های شانه بین موهایم رفت. آن‌موقع چهارده‌ساله بودم و ریچل تقریبا شانزده‌ساله. گفتند در تعطیلات «قیمی» مراقبمان خواهد بود؛ مادرمان این‌طور خطابش می‌کرد.

۲. ترس و تنفر در لاس وگاس

ترس و تنفر در لاس وگاس

نویسنده: هانتر اس تامپسون
مترجم (پیشنهاد کاربران):
حسام زاهدی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
پرسش
تعداد صفحه: ۲۲۴

داستان از اینجا شروع می‌شود که روزنامه‌نگاری به‌نام رائول دوک به‌همراه دوست وکیلش دکتر گونزو راهی سفری جاده‌ای می‌شود. دوک با هدف تهیه یک گزارش به این سفر می‌رود، اما سفر طبق برنامه پیش نمی‌رود. این دو در این سفر کارهایی انجام می‌دهند که بسیار غیرمتعارف و ناهجار است. ریشه این رفتارها کجاست؟ این سؤالی است که مطالعه این کتاب جوابش را کم‌کم برای خواننده مشخص می‌کند. این کتاب برای هدیه مرد ها، شکل متفاوتی از روزنامه‌نگاری را ارائه می‌دهد و با توجه به شخصیت‌های مرد داستان، انتخابی متفاوت برای هدیه به آقایان محسوب می‌شود.

اتفاقی دهشتناک در حالِ جان‌گرفتن است و تمام حواس با نهایت دقت هشیار شده‌اند. صدای هیس‌هیس موجودی نیمه‌انسان و نیمه‌خزنده و وحشی در همین نزدیکی‌ها به‌ گوش می‌رسد.

۳. وقتی از عشق حرف می‌زنیم

وقتی از عشق حرف می‌زنیم

نویسنده: ریموند کارور
مترجمان (پیشنهاد کاربران):
پریسا سلیمان‌زاده، زیبا گنجی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
مروارید
تعداد صفحه:
۲۶۶

این اثر شامل مجموعه‌داستان‌های کوتاهی از ریموند کارور، نویسنده آمریکایی، است. او در این داستان‌ها به روزمره‌ها و مسائل پیش‌پاافتاده اشاره می‌کند. ساده‌ترین چیزهایی که هر روز با آنها سروکار داریم درون‌مایه داستان‌های این مجموعه هستند. اگر دنبال محموعه داستان کوتاه برای هدیه‌دادن به مردها هستید، این کتاب انتخاب مناسبی است.

وقتى طورى از عشق حرف مى‌زنیم که انگار مى‌دانیم داریم از چه صحبت مى‌کنیم، باید از خودمان خجالت بکشیم.

۴. زندگی کوتاه شگفت‌انگیز اسکار وائو

زندگی کوتاه شگفت‌انگیز اسکار وائو

نویسنده: خونو دیاس
مترجم (پیشنهاد کاربران):
نادر قبله‌ای
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
خزه
تعداد صفحه:
۳۵۲

اسکار وائو پسری اهل دومنیکن است که به‌عنوان مهاجر در آمریکا بزرگ شده است. او رؤیاهای جذابی برای ادامه زندگی‌اش در سر دارد، اما زندگی طور دیگری برای او پیش می‌رود و شاید اصلا پیش نرود؛ مهاجربودن ابر تاریکی است که بر زندگی او سایه انداخته.

نویسنده اثر که خود دومنیکنی‌آمریکایی است با روایت داستان اسکار و خانواده‌اش غیرمستقیم از درد مشترک دومنیکنی‌های مهاجر حرف می‌زند. کتاب شامل اطلاعات و پانویس‌های مفیدی درباره دومنیکن و تاریخ آن است که می‌تواند برای مخاطب جالب‌توجه باشد. اگر می‌خواهید کتابی هدیه بدهید که ترکیبی از داستان و واقعیت‌های تاریخی باشد، این اثر همان چیزی است که دنبالش هستید.

اگر این سال‌ها چیزی به من یاد داده باشند، این است: هیچ‌وقت نمی‌توانی فرار کنی. هیچ‌وقت. تنها راه خروج، از درون است.

۵. اول شخص مفرد

اول شخص مفرد

نویسنده: هاروکی موراکامی
مترجمان (پیشنهاد کاربران):
امیر قاجارگر، امیر مرزبان
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
خوب
تعداد صفحه:
۱۵۸

اول شخص مفرد شامل ۸ داستان کوتاه از نویسنده معروف ژاپنی هاروکی موراکامی است. راوی همه داستان‌ها یک پیرمرد است. در بعضی از داستان او در زمان حال به‌ سر می‌برد و در تعدادی هم به دوره جوانی‌اش اشاره می‌کند. بسیاری بر این باورند که موراکامی در این اثر هرآنچه را در نوشتن همچون امضای شخصی‌اش استفاده می‌کند یکجا آورده است. بنابراین این اثر برای شروع مطالعه آثار موراکامی انتخاب خوبی است.

دوستی، عشق، موسیقی و تنهایی مفاهیم اصلی داستان‌ها هستند. این اثر برای مردهای علاقه‌مند به سبک نوشته‌های موراکامی هدیه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود.

دوست‌داشتنِ دیگری یک‌جور بیماری روانی است که بیمه‌های تأمین اجتماعی آن را پوشش نمی‌دهند.

۶. آمریکانا

آمریکانا

نویسنده: چیماماندا انگوزی آدیچی
مترجم (پیشنهاد کاربران):
روح‌الله صادقی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
در دانش بهمن
تعداد صفحه:
۵۷۶

آمریکانا روایت زندگی زوجی نیجریه‌ای است. این زوج در دوره جوانی تصمیم دارند با مهاجرت به آمریکا در زندگی‌شان تغییری ایجاد کنند. یکی از آنها به آمریکا می‌رود، اما واقعه یازده سپتامبر مانع از مهاجرت دیگری می‌شود و او مجبور است غیرقانونی به لندن مهاجرت کند. نتیجه این اتفاق ۱۵ سال دوری آنها از یکدیگر است. بعد از ۱۵ سال، آنها با کوله‌باری از تجربه و زندگی بدون هم، در نیجریه به یکدیگر می‌پیوندند.

نویسنده در این کتاب درباره مهاجرت و پرسش‌های اساسی پیرامون آن، هویت و مشکلات سیاه‌پوستان برای مخاطب ایجاد می‌کند. کتاب مناسب آن دسته از مردهاست که علاقه‌مند به مسائل اجتماعی و مطالعه آن در دل داستان هستند.

۷. سهره طلایی

سهرهٔ طلایی

نویسنده: دانا تارت
مترجم (پیشنهاد کاربران):
مریم مفتاحی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نشر قطره
تعداد صفحه:
۱۲۱۲

تئو دکر ۱۳‌ساله سوگوار ازدست‌دادن مادرش در یک سانحه است. پدرش هم خیلی قبل‌تر از این اتفاق آنها را ترک کرده است، پس تئو با یکی از دوستان ثروتمند خانواده‌اش زندگی می‌کند. نویسنده به‌خوبی ما را با شخصیت نوجوان داستان همراه می‌کند و ما همراه با او غم ازدست‌دادن مادرش و بعد هم زندگی در خانه‌ای عجیب را تجربه می‌کنیم.

این داستان نشان می‌دهد که چگونه تئو از سوگ و چالش‌های سخت زندگی‌اش عبور می‌کند. پس این کتاب برای هدیه به مرد هایی که به داستان‌های الهام‌بخش علاقه‌ دارند هدیه‌ای مناسب است.

وقتی هنوز در آمستردام بودم، بعد از سال‌ها خواب مادرم را دیدم. بیش از یک هفته بود که خودم را در هتل حبس کرده بودم. می‌ترسیدم به کسی زنگ بزنم یا بیرون بروم. از کوچک‌ترین صدا قلبم به تاپ تاپ می‌افتاد و دستپاچه می‌شدم: زنگ آسانسور، تق تق چرخ مینی‌بار، حتی ساعت کلیسا که زمان را اعلام می‌کرد، کلیسای کریتبرخ در غرب با دینگ دینگ آزاردهنده و دلگیرکننده‌ای که حس کاذب مرگ را همراه داشت.

۸. هفت عادت مردمان مؤثر

هفت عادت مردمان موثر

نویسنده: استفان کاوی
مترجم (پیشنهاد کاربران):
گیتی خوشدل
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
پیکان
تعداد صفحه:
۱۷۰

همان‌طور که از عنوان کتاب هم مشخص است، نویسنده در این اثر ۷ عادت مهم را معرفی می‌کند که موجب رشد و موفقیت فرد می‌شوند. استفان کاوی بر این باور است که راه موفقیت از تغییر و ایجاد عادت‌های درست می‌گذرد. راهکارهای ارائه‌شده در این کتاب را می‌توان در حوزه کاری، تحصیلی و حتی خانوادگی به کار بست. اگر می‌خواهید کتابی در حوزه رشد و توسعه فردی به‌عنوان هدیه برای مردها انتخاب کنید، کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» انتخابی مناسب است.

در هجده‌سالگی، نگران فکر دیگران درباره خودتان هستید. وقتی چهل‌ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند و زمانی‌ که شصت‌ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس درباره شما فکر نمی‌کرده است.

۹. مردی به‌نام اُوه

مردی به‌نام اُوه

نویسنده: فردریک بکمن
مترجم (پیشنهاد کاربران):
الناز فرحناکیان
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نون
تعداد صفحه:
۳۹۲

«مردی به‌نام اُوه» کمی پس از انتشار، پرفروش‌ترین کتاب سوئد و البته آمازون شد. داستان درباره پیرمردی بازنشسته و تنها به‌نام اُوه است که خیلی خوش‌اخلاق نیست و هیچ انگیزه‌ای برای ادامه زندگی ندارد، بنابراین می‌خواهد خودکشی کند اما هر بار اتفاقی رخ می‌دهد که مانع او می‌شود.

اُوه را می‌توان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی در سال‌های اخیر دانست. او با همه بی‌حوصلگی‌هایش سادگی و زیبایی‌هایی در شخصیتش دارد که به دل همه می‌نشیند. همراه‌شدن با داستان زندگی اُوه می‌تواند برای مردها سرگرم‌کننده و آموزنده باشد.

در زندگی هرکس لحظه‌ای وجود دارد که در آن لحظه تصمیم می‌گیرد می‌خواهد چه کسی باشد. کسی باشد که بگذارد دیگران بهش بدی کنند یا نگذارد.

۱۰. چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟

تصویر کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند

نویسنده: دارون عجم اوغلو، جیمز ای رابینسون
مترجمان (پیشنهاد کاربران):
محسن میردامادی، محمدحسین نعیمی‌پور
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
روزنه
تعداد صفحه:
۵۷۶

این کتاب نحوه شکل‌گیری و فروپاشی حکومت‌های مختلف در سراسر دنیا را بررسی می‌کند. این تحلیل و بررسی از لحاظ اقتصادی صورت می‌گیرد و شاهد اثرات مسائل اقتصادی بر بقا و نابودی حکومت‌ها هستیم. بسیاری از اقتصاددانان این کتاب را تحسین کرده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود راحت‌تر به آن اطمینان کنیم. اگر میان کتاب‌های داستانی چیزی پیدا نکرده‌اید که مناسب سلیقه مرد مدنظرتان باشد، کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» به‌عنوان کتابی سیاسی‌اقتصادی گزینه‌ای مناسب است، به‌خصوص اگر شخص مدنظرتان به سیاست و اقتصاد علاقه داشته باشد.

علت اجرای نادرست سیاست‌های اقتصادی و شکست کشورها در نیل به توسعه در یک کلمه نهفته است: دوراهی سیاستمدار؛ حفظ کارایی یا حفظ حکومت گروه خاص. مشکل سیاستمدار عموما کمبود علم و دانش نیست. مشکل دوراهی حفظ قدرت سیاسی از طریق قربانی‌کردن منافع عمومی یا تأمین منافع عمومی و ازدست‌دادن تدریجی قدرت سیاسی است.

شما بگویید

تا به‌ حال برای انتخاب هدیه مردها سراغ کتاب‌ها رفته‌اید؟ به‌نظر شما چه کتاب‌هایی می‌توانند انتخابی مناسب برای هدیه به مردها باشند؟ اگر تجربه موفقی در انتخاب کتاب برای هدیه به مردها دارید، لطفا با نوشتن نظرات خود ما را در کامل‌ترکردن این فهرست همراهی کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 575 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 14 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها