بایروی آشنایی با انواع روتختی نوزاد - بایروی

خواب نوزاد یکی از مهم ترین عوامل موثر در رشد او محسوب می شود. فراهم کردن محیطی مناسب در جهت رشد و تکامل برای داشتن خوابی بهتر بسیار مهم است. انتخاب وسایل خواب مناسب مانند انواع روتختی نوزاد، یکی از مهم ترین انتخاب ها به شمار می رود. برای اطلاع از انواع متفاوت آن و آشنایی بیشتر تا پایان با ما همراه باشید.

 

روتختی نوزاد

یکی از انواع متفاوت وسایل خواب، روتختی نوزاد است. این وسیله دارای چندین تکه است و در مقایسه با دیگر انواع آن، دارای ابعاد کوچک تری بوده و متناسب با تخت کودک است. تنوع و طرح های گسترده آن باعث شده است که تمامی سلیقه ها را در یک جامعه شامل شود. هرکس می تواند متناسب با نیاز و دکوراسیون اتاق، انتخاب خود را انجام دهد.

انواع روتختی نوزاد در رنگ های مختلف موجود بوده که می تواند با دیگر وسایل داخل اتاق به خوبی ست شوند و زیبایی خاصی را نمایش دهند. در ادامه با انواع متفاوت آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

سرویس روتختی نوزاد

این محصول ها از چندین تکه تشکیل شده اند. هر کدام از بخش های یک سرویس روتختی برای هدف خاصی و به شیوه ای متفاوت با دیگر بخش ها به وجود آمده است. انواع بخش های تشکیل دهنده سرویس روتختی عبارت اند از:

۱- لحاف: اگر داخل پارچه ای را با الیاف پشم شیشه پر کنیم و جوری آن را بدوزیم که الیاف از پارچه جدا نشود، رو اندازی درست می شود که به آن لحاف می گویند. لحاف می تواند هم به صورت ساده و هم دارای طرح هایی بر دو طرف خود باشد.

۲- ملحفه تشک: یکی از بخش های تشکیل دهنده انواع روتختی نوزاد بوده و این ملحفه به عنوان یک روکش برای تشک استفاده می شود. اغلب از ملحفه های کش دار استفاده می کنند؛ زیرا نحوه استفاده از آن راحت تر است. جنس ملحفه باید نرم و لطیف باشد و به پوست آسیبی وارد نکند.

۳- ملحفه رو انداز: یک نوع ملحفه دور دوزی شده است که می تواند در روز های گرم سال مورد استفاده قرار گیرد.

۴- رو بالشتی: به عنوان روکشی برای بالش استفاده می شود. به دلیل مکان حساس و همچنین شستشوی زیاد آن باید از جنس مناسبی در تهیه رو بالشتی استفاده کرد.

انواع مدل های روتختی نوزاد

تعداد مدل های این محصول در بازار بسیار زیاد است و می توانید متناسب با نیاز خود اقدام به انتخاب آن ها کنید. این تعداد مدل های متنوع دارای ابعاد متنوعی نیز هستند که در خرید شما می توانند بسیار کمک کننده باشند. برخی از مدل های انواع روتختی نوزاد عبارت اند از:

۱- مدل شیک با طرح فانتزی

این مدل دارای نقش ها و طرح های فانتزی بر روی خود هستند. داشتن طرح های زیبا باعث آراسته تر شدن اتاق می شوند. استفاده از آن ها می تواند در زیبا تر دیده شدن محیط تاثیر گذار باشد.

۲- مدل مناسب نوزادان پسر

برای انتخاب این نوع، باید توجه ویژه ای به سیسمونی مدنظر داشته باشید. باید نوع انتخاب شده با سایر رنگ های موجود در اتاق هم خوانی داشته باشد تا زیبا و شاداب تر به نظر برسد.

۳- مدل مناسب نوزادان دختر

این نوع اغلب دارای طرح هایی مانند انواع عروسک بوده و متناسب با اتاق یک نوزاد هستند.

بسیاری از افراد در انتخاب انواع روتختی نوزاد به جنسیت نوزاد توجهی ندارند و تفاوتی میان آن ها نمی گذارند. در انتخاب روتختی مناسب برای کودک خود دقت داشته باشید که جنس محصول انتخاب شده کاملا نرم و لطیف باشد تا کودک در تماس با آن ها احساس راحتی کند.

ابعاد روتختی نوزاد

در انتخاب این محصول باید دقت کرد که چه اندازه ای مناسب فرزند شما است. بزرگی و کوچکی بیش از حد آن می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای نوزاد شما شود. بیش از حد بزرگ بودن اندازه آن باعث می شود که کودک شما بر روی آن احساس راحتی کامل نداشته باشد.

کوچک بودن بیش از حد روتختی باعث می شود که کودک در هنگام خواب گرمای مورد نیاز را دریافت نکند. پس لازم است که قبل از انتخاب انواع روتختی نوزاد به اندازه آن بسیار توجه کنید و دقیقا متناسب با اندازه تخت انتخاب خود را انجام دهید.

انواع رنگ روتختی نوزاد

رنگ این محصول و اتاق خواب می تواند در سرحال نگه داشتن کودک کمک کننده باشد. نوع رنگ های به کار رفته در آن می تواند شامل انواع رنگ های گرم و… شود. رنگ انتخابی برای اتاق خواب کودک باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی کند. بعضی از رنگ ها و خواص آن ها را در پایین شرح داده ایم.

۱- رنگ زرد: این رنگ به عنوان رنگی شادی بخش، مفرح و پر انرژی محسوب می شود. استفاده از این رنگ برای اتاق خواب و روتختی کودک ممکن است بعضی اوقات موجب ایجاد اضطراب شود. اگر مایلید که از این رنگ استفاده کنید، قطعا رنگ لطیف آن را در نظر بگیرید که زننده  نیست و می تواند تمرکز نوزادتان را افزایش دهد.

۲- رنگ های سرد: این نوع رنگ ها در مقایسه با رنگ های گرم باعث ایجاد آرامش بیشتری می شوند. در واقع، می توانند با سرعت زیادی باعث آرامی بچه ها شوند. استفاده از این رنگ ها در انواع روتختی نوزاد در سرحال نگه داشتن آن ها نقش بسزایی دارد.

۳- رنگ قرمز: جزو محبوب ترین رنگ ها محسوب می شود؛ ولی به دلیل انرژی بیش از حد ساطع شده از آن برای اتاق کودکان مناسب نیستند.

با رعایت موارد گفته شده در مورد رنگ ها، می توانید محیطی زیبا و سرشار از آرامش را برای فرزند خود فراهم کنید.

 

پارچه مناسب برای روتختی نوزاد

کودکان به علت حساسیت زیادی که دارند، ممکن است در برخورد و تماس با هر چیزی آزرده شوند. پس لازم است از نوع مناسب روتختی برای آن ها استفاده کرد. پارچه ای که در ملحفه انواع روتختی نوزاد استفاده می شود، باید بسیار نرم و لطیف باشد و جنس آن ها نیز از نخ پنبه باشد.

اگر جنس نخ به کار رفته در تولید ملحفه مناسب نباشد، ممکن است بعد از استفاده، کودک را دچار انواع حساسیت های پوستی کند. این ملحفه ها چون در ارتباط با کودک هستند، باید هر چند روز یک بار شسته شوند؛ پس باید جنس آن ها به گونه ای باشد که بعد از شستشو، حالت و کیفیت خود را از دست ندهند.

با رعایت موارد مربوط به جنس ملحفه روتختی نوزاد، او را از هر گونه حساسیت و بیماری های پوستی در امان نگه دارید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده نتیجه می گیریم که ایجاد یک محیط جذاب و آرام بخش برای کودک می تواند از هر چیزی مهم تر باشد. رعایت موارد گفته شده در مورد جنس ملحفه انواع روتختی نوزاد می تواند تمامی حساسیت های پوستی را از او دور کرده و خوابی راحت را برای او به ارمغان بیاورد. برای خرید این محصول می توانید از طریق فروشگاه دستر اقدام کنید. این فروشگاه دارای انواع متفاوتی از روتختی نوزاد بوده و محصولات با بهترین کیفیت را ارائه می دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 18 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها