بایروی آشپزی برای یکی - بایروی

 

آماده کردن وعده های غذایی خود می تواند به شما کمک کند که مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید. در اینجا نحوه طبخ غذای خوشمزه و مقوی برای یک نفر آورده شده است.

پختن شام در دیگ داغ

چرا برای خودتان آشپزی کنید؟

امروزه، بیشتر و بیشتر از ما تنها زندگی می کنیم، چه از طریق انتخاب یا شرایط. به عنوان یک فرد مجرد، پیدا کردن انگیزه برای آشپزی برای خود می تواند دشوار باشد، به خصوص پس از یک روز کاری طولانی. ارائه ایده های غذایی و یافتن دستور العمل های غذایی برای یک نفر می تواند کاری طاقت فرسا به نظر برسد، حتی اگر بدانید که چگونه آشپزی کنید و یک آشپزخانه کامل در اختیار داشته باشید.

 

غذا خوردن در بیرون از خانه، ضربه زدن به ماشین، یا انداختن یک شام یخ زده در مایکروویو می تواند گزینه بسیار ساده تری به نظر برسد. اما خوردن منظم غذای راحت می تواند بر سلامت جسمی و روحی شما و همچنین دور کمر شما تأثیر بگذارد.

 

فست فودها و شام های تلویزیونی معمولاً دارای مواد مغذی کم و سرشار از چربی های ناسالم، قند، سدیم و کالری هستند. اغلب، با پول کمتر و فقط کمی زمان بیشتر، می توانید غذاهای سالم تر و با طعم بهتری تهیه کنید.

 

کلید آشپزی برای یک فرد این است که بر چند مهارت اساسی تسلط داشته باشید، مواد ضروری را تهیه کنید و در تهیه غذاهایی که به طور خاص برای شما کار می کنند خلاق باشید. حتی اگر در یک اتاق خوابگاه، آپارتمان مجردی یا سایر محل‌های اقامتی بدون آشپزخانه کامل زندگی می‌کنید، می‌توانید یاد بگیرید که غذاهای رژیم آنلاین سریع و ارزانی بپزید که نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارند، بلکه انرژی شما را افزایش می‌دهند، خلق و خوی شما را تثبیت می‌کنند و شما را به همان اندازه سالم نگه می‌دارند. ممکن است.

 

فواید آشپزی برای یک نفر

یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت روحی و جسمی، تهیه وعده های غذایی بیشتر در خانه است. آشپزی برای خودتان به شما کنترل بیشتری بر مواد تشکیل دهنده در وعده های غذایی خود می دهد و به شما امکان می دهد از افزودنی ها و کالری هایی که اغلب در غذای آماده و غذای آماده استفاده می شود، کم کنید. بهبود رژیم غذایی خود با غذاهای ساده و سالم خانگی می تواند به شما کمک کند تا خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش دهید، انرژی خود را افزایش دهید، ذهن خود را تیزتر کنید، وزن خود را کاهش دهید و نحوه مدیریت استرس، اضطراب و افسردگی را بهبود بخشید.

 

در حالی که همه اینها در مورد آشپزی در خانه برای کل خانواده صدق می کند، اما فواید خاصی از آشپزی فقط برای خودتان وجود دارد:

 

شما می توانید هر زمان که می خواهید، هر چه می خواهید بخورید. نکته مهم در مورد آشپزی برای یک نفر این است که مجبور نیستید کسی را به جز خودتان راضی کنید. با استفاده از موادی که از آن لذت می برید، بپزید، حتی اگر مورد پسند دیگران نباشد، یا اگر آن چیزی است که دوست دارید، برای شام صبحانه بخورید.

 

غذاها را می توان سریعتر طبخ کرد. پختن یک وعده غذایی اغلب سریعتر از پختن کافی برای چهار نفر یا بیشتر است.

زباله کمتر و پاکسازی کمتری وجود دارد. شما مجبور نیستید ذائقه دیگران را تامین کنید، بنابراین غذا نخورده نخواهد ماند. و برای مثال، وقتی یک غذای یک دیگ می‌پزید، می‌توانید آن را مستقیماً از قابلمه بخورید و بعد از تمیز کردن آن کم کنید.

 

می تواند در پول شما صرفه جویی کند. هزینه آشپزی در خانه کمتر از خوردن غذای بیرون بری یا رستورانی است. خریدار باهوش بودن شما را قادر می سازد تا غذای سالم را با قیمت کمتری پیدا کنید. و از آنجایی که فقط برای خودتان آشپزی می کنید، ممکن است بتوانید گهگاه از مواد گران قیمت تر، مانند گوشت یا محصولات ارگانیک استفاده کنید.

 

توانمند است مسئولیت رژیم غذایی و صرف وقت برای مراقبت از خود می تواند خلق و خو و عزت نفس شما و همچنین سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

 

آشپزی برای یک نفر به معنای تنها خوردن نیست

برای برخی از افراد مجرد، آشپزی رژیم آنلاین برای خودتان فقط به این معناست که باید زمان بیشتری را تنها بگذرانید. شما ممکن است انتخاب کنید که به طور منظم بیرون غذا بخورید – حتی اگر فقط به تنهایی در یک رستوران فست فود بنشینید – تا احساس ارتباط با افراد دیگر کنید. بیرون از خانه غذا خوردن به این معنی است که به احتمال زیاد با افراد جدیدی آشنا می شوید، با یک غریبه صحبت می کنید، یا حداقل یکنواختی یک عصر دیگر را به تنهایی از بین می برید. با این حال، آشپزی برای خودتان به معنای تنها خوردن نیست. با کمی خلاقیت، می توانید غذاهای سالم و ارزان را در خانه بپزید و همچنان آن ارتباط را با دیگرانی که همه ما به آن نیاز داریم پیدا کنید.

 

اگر قوانین فاصله گذاری اجتماعی اجازه می دهد کمی بیشتر بپزید و از یک همکار یا همسایه دعوت کنید تا به شما بپیوندد. همه عاشق یک غذای خانگی هستند و اکثر افرادی که تنها زندگی می کنند در یک قایق با شما هستند. آنها احتمالاً به اندازه شما از تماس گرفتن احساس ناخوشایندی دارند. فردی باشید که ابتکار عمل را به دست می گیرد. حتی ممکن است بتوانید مسئولیت های آشپزی را به اشتراک بگذارید – برای مثال، یکی غذای اولیه را آماده می کند، دیگری دسر. آشپزی با دیگران می تواند یک راه سرگرم کننده برای آزمایش دستور العمل های جدید و تعمیق روابط باشد.

غذای خود را در خانه درست کنید، سپس در یک پارک، منطقه پیک نیک یا مکان های عمومی دیگر غذا بخورید. لذت بردن از غذاهایی که در خانه طبخ می شوند به جای خرید از فروشگاه می توانند شروع کننده خوبی برای گفتگو باشند.

به جای خواربار فروشی یا سوپرمارکت، از یک بازار محلی یا کشاورز برای خرید غذا خرید کنید. افراد در اینجا بیشتر وقت می گذارند تا در مورد غذا صحبت کنند و نکات آشپزی را ارائه دهند، و این باعث می شود دوستان جدید راحت تر پیدا کنند.

اگر افرادی در زندگی خود ندارید که بخواهید با آنها غذا بخورید، راه هایی برای ملاقات با افراد جدید پیدا کنید. در یک کلاس آشپزی شرکت کنید، به یک باشگاه بپیوندید، یا در یک تیم ورزشی یا گروه علاقه خاصی که به طور منظم گرد هم می آیند ثبت نام کنید. داوطلب شدن برای یک سازمان اجتماعی راه عالی دیگری برای گسترش دایره اجتماعی شما و یافتن همراهان غذاخوری آینده است.

 

چه طور باید شروع کرد

شام نباید به معنای یک وعده غذایی سنتی از پروتئین، نشاسته و سبزیجات باشد. در واقع، وقتی فقط برای خودتان آشپزی می کنید، شام اصلاً به معنای شام نیست. صبحانه حاوی املت، پنیر و سبزیجات نیز می تواند به عنوان یک عصرانه سالم عمل کند. همه چیز را مخلوط کنید و با استفاده از هر ترکیبی از مواد سالم که از آن لذت می برید بپزید.

 

آشپزی برای یک فرد نیز نیازی به سرمایه گذاری هنگفت در زمان ندارد. به عنوان مثال، یک سیب زمینی پخته شده در مایکروویو، پر شده با پنیر یا کنسرو ماهی تن، و برای مثال با سبزیجات بخارپز یا سالاد سرو می شود، یک وعده غذایی سالم و متعادل را درست می کند که در عرض چند دقیقه آماده می شود.

کالاهای اساسی را ذخیره کنید. نگه داشتن کمدهای خود با تعداد کمی از مواد اصلی به این معنی است که همیشه می توانید یک وعده غذایی سالم را به سرعت و به راحتی تهیه کنید. این موارد شامل اقلامی مانند کنسرو گوجه فرنگی، لوبیا و تن ماهی، میوه و سبزیجات منجمد، گیاهان و ادویه جات خشک، آجیل، روغن، سرکه، مکعب های بویلون، پاستا، برنج و آرد است.

 

به دنبال میانبرها باشید. خرید سبزیجات رژیم آنلاین و سالاد از قبل خرد شده و شسته شده می تواند در زمان آماده سازی و تمیز کردن غذا صرفه جویی کند.

 

یک بار بپزید، چند بار بخورید. مطمئناً، می‌توانید یک دستور غذای خانوادگی بگیرید و همه چیز را بر چهار یا شش تقسیم کنید تا یک وعده غذایی برای یک نفر درست کنید. یا می‌توانید وعده‌های غذایی بزرگ‌تری بپزید و باقی مانده‌ها را در وعده‌های جداگانه فریز کنید تا در زمان دیگری بخورید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.