بایروی اصول کاربردی ست کردن جلیقه مردانه با شلوار - بایروی

 

جلیقه یک لباس مردانه ضروری برای هر کسی است که ظرافت کلاسیک را دوست دارد. این لباس یک عنصر اساسی از یک کت و شلوار سه تکه است و در طول زمان نقش اصلی را در کمد لباس مردانه به دست آورده است چرا که از جذابیت بالایی نیز برخوردار است. با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید تا با اصول ست کردن جلیقه مردانه با شلوار بیشتر آشنا بشویم.

قاعده ست کردن جلیقه مردانه با شلوار

قبل از اینکه سراغ بررسی انواع ست جلیقه و شلوار‌ها برویم؛ بهتر است از یک قانون کلی ست کردن جلیقه با شلوار آگاه بشویم. این نکته را در نظر داشته باشد از آنجا که جلیقه‌ها سبک رسمی و کلاسیکی دارند، بهتر است آن‌ها را با شلوار‌های پارچه‌ای ست کنیم. اما در مجموع این موضوع یک قاعده‌ی کلی است و برخی افراد این قانون را بهم می‌ریزند و حتی از شلوار‌های غیر رسمی چون شلوار‌های جین مردانه در ست کردن با جلیقه‌های مردانه استفاده می‌کنند. اما پوشیدن جلیقه با انواع شلوار، می‌تواند استایل شما را با سبک‌های متنوع معرفی کند.

  • جلیقه مردانه با شلوار پارچه‌ای فاستونی: استایل رسمی
  • جلیقه مردانه با شلوار کتان: استایل نیمه رسمی
  • جلیقه مردانه با شلوار جین با رنگ‌های روشن: استایل غیر رسمی

شلوار و جلیقه به سبک مونوکروم

اگر به یک استایل نیمه رسمی نیاز دارید، حتما از شلوار و جلیقه به سبک مونوکروم استفاده بکنید. برای این کار لازم نیست حتما از جلیقه رسمی مردانه و شلوار یک رنگ استفاده شود. می‌توانید از طیف‌های رنگی نزدیک بهم در استایل جلیقه و شلوار به کار ببرید. به عنوان مثال یک شلوار به رنگ کرمی با یک جلیقه‌ به رنگ بژ یا قهوه‌ای بسیار روشن، می‌تواند یک استایل مونوکروم جذاب  باشد. شلوار مشکی همراه با جلیقه‌ی زغالی را هم می‌توانیم یک سبک مونوکروم در استایل لباس مردانه بدانیم.

شلوار رنگی با جلیقه رنگِ خنثی

در ست کردن هر نوع لباس مردانه، این نکته را در نظر داشته باشید که به کار بردن بیش از چندین رنگ در یک استایل می‌تواند، استایل شما را در دید مخاطب خسته کننده جلو بکند. اگر یک جلیقه رنگی دارید، بهترین کار این است که آن را یک شلوار که رنگ خنثی ( کرم، بژ، خاکستری، سفید، مشکی) دارد، ست بکنید. به عنوان مثال یک جلیقه‌ی قرمز رنگ به راحتی با شلوار‌های رنگ خنثی چون شلوار مشکی یا کرم قابل ست کردن، خواهد بود.

 


جلیقه مردانه

 

جلیقه طرح‌دار با شلوار

اگر یک جلیقه طرح‌دار چون جلیقه‌ی گلدار، طرح هندسی، راه راه و… دارید برای ست کردن آن با شلوار، باید اصولی را رعایت بکنید. جلیقه‌های طرح‌دار بهتر است با شلوار رنگ خنثی ست شوند. همچنین در ست کردن جلیقه‌های طرح‌دار، می‌توانید سبک مونوکروم را هم به کار ببندید. به عنوان مثال اگر یک جلیقه‌ای با راه راه‌های آبی روشن رنگ دارید، می‌توانید با یک شلوار سرمه‌ای آن را ست بکنید.

جلیقه با شلوار جین

در صورتی که سبک کژوال و غیر رسمی را در استایل لباس مردانه بیشتر می‌پسندید و جلیقه یکی از لباس‌های مورد علاقه شما است پس شما می‌توانید با شلوار جین، جلیقه هم بپوشید. اگر به موقعیت نیمه رسمی دعوت هستید، سعی کنید از شلوار‌های جین با رنگ‌های تیره به همراه جلیقه استفاده بکنید. برای موقعیت‌های غیر رسمی، شلوار‌های رنگ روشن و خنثی با جلیقه می‌تواند یک ترکیب و استایل خاص به سبک کژوال باشد.

جلیقه‌ رسمی را نباید با این لباس مردانه پوشید!

از ست کردن جلیقه رسمی مردانه با لباس‌های گشاد و نامتعارف چون لباس‌های سبک راک و تینیجری، اجتناب بکنید. جلیقه مجلسی با لباس‌هایی هماهنگی بیشتر دارد که فیت بدن باشند. به عنوان مثال اگر جلیقه مردانه را با یک شلوار بگی یا یک شلوارک بپوشید، نمای شیک و رسمی بودن آن را از بین خواهید برد. در مجموع جلیقه با لباس‌های رسمی و نیمه رسمی نمای زیباتر دارند و استایل شما را دلنشین‌تر خواهند کرد.

ست جلیقه و شلوار تک رنگ

نکات کلیدی در انتخاب جلیقه مردانه رسمی

  • یک جلیقه‌ رسمی باید به اندازه‌ی کافی بلند باشد. قد مناسب جلیقه یکی از نشانه‌های کیفیت آن است. جلیقه‌ باید تمام بالا تنه‌ی شما را تا کمرتان پوشش بدهد. بهترین جلیقه‌ی مردانه رسمی باید تا کمربند شما طول داشته باشد و آخرین دکمه‌ی آن درست مماس با سگک کمربند‌تان بسته شود‌.
  • در انتخاب جلیقه مردانه رسمی، دقت بکنید، برخی از آن‌ها قد جلو و پشت یکسانی ندارند‌، اگر قرار است جلیقه را با کت بپوشید این موضوع اهمیت چندانی ندارد و بهتر است تنها جلوی جلیقه قد و به نوعی بلندی استاندارد داشته باشد. اما در صورتی که جلیقه را به تنهایی با شلوار ست خواهید کرد، بهتر است قد جلیقه از پشت نیز استاندارد باشد و پشت و کمرتان را کاملا بپوشاند.
  • یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب جلیقه‌ مردانه رسمی توجه به اندازه و به نوعی سایز آن است. یک جلیقه مردانه که سبک کلاسیک و رسمی دارد باید درست مناسب سایز بدنی شما باشد، یعنی نه گشاد و نه تنگ باشد. جلیقه‌ای که در تن شما گشاد و یا تنگ است، بدون شک از جذابیت استایلتان کم خواهد کرد و طبیعتا نمای زیبایی نخواهد داشت.

نکته: برای اینکه بفهمید جلیقه‌ای که خریده‌اید، سایز مناسبی دارد و گشاد نیست، می‌توانید یک ترفند را به کار ببرید: تمام جلیقه‌ها در قسمت یقه، V شکل هستند. در زمان پرو جلیقه حتما یک کت به همراه داشته و بر روی جلیقه بپوشید. گر از نمای روبرو قسمت V شکل یقه نمایان باشد، یعنی جلیقه مناسب اندازه شما بوده و گشاد نیست.


لباس مردانه

سخن پایانی

اکنون که اصول ست کردن جلیقه مردانه با شلوار را می‌دانید و تمام ترفندها را برای انتخاب جلیقه مناسب برای پوشیدن را فهمیده‌اید، پس فقط باید یک جلیقه مناسب را خریده و شروع به ست کردن آن با مناسب‌ترین شلوار بکنید. امیدواریم این مقاله اطلاعات کاملی در ست کردن شلوار و جلیقه به شما ارائه کرده باشد.

منبع: مرکز خرید آنلاین بانی مد

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.