بایروی بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب - بایروی

رنگ روتختی و اتاق خواب تاثیر مستقیمی بر کیفیت خوابتان دارد. رنگ‌ها بر روی عملکرد و تفکر ذهن تاثیر گذاشته و در کاهش دغدغه روزانتان نقش بسزایی دارند. بخش مهمی از آرامش روحی روانی افراد، به رنگی که می‌بینند بستگی دارد. به همین دلیل است که همواره پیشنهاد می‌شود تا از رنگ‌های آرامش بخش در اتاق خوابتان استفاده کنید. تا در طول روز پر انرژی باشید. علاوه بر تاثیر بسزای رنگ روتختی بر روی مغز، باید به ترکیب رنگ در اتاق توجه داشته باشید. تناقض در رنگ‌ها باعث به هم ریخته نشان دادن اتاق می‌شود‌. اما تبیعت از یک هارمونی رنگ ظاهر اتاق را زیبا و مرتب، نمایان می‌کند.

 بهترین رنگ از نظر روانشناسی

تاثیر رنگ‌ها بر زندگی آنقدر زیاد و گسترده است که تحت علم روانشناسی رنگ‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد. روانشناسی رنگ به نحوه واکنش ما به رنگ‌های مختلف می‌پردازد. حالا توجه داشته باشید که هنگام صبح، وقتی چشم باز می‌کنید با چه چیزی روبرو هستید. دکوراسیون، رنگ دیواره‌ها و روتختی اولین رنگ‌هایی هستند که به چشم می‌آیند. از آن‌جایی که احساسات و حتی رفتارهای ما تحت تاثیر رنگ‌ها تغییر می‌کند، توجه داشته باشید که با انتخاب رنگ‌های تند و پررنگ، سیل عظیمی از آشفتگی‌ها و دغدغه‌های روزانه را از طریق سلول‌های چشم به هیپوتالاموس منتقل می‌کنید که این بخش بر تمام رفتار خود و خورد و خوراک و دمای بدن تاثیرگذار است و باعث ایجاد اختلال در بدن می‌گردد. اما با انتخاب رنگ‌هایی ملایم به رنگ آبی سرد یا سبز ملایم می‌توانید صبح خود را با آرامش آغاز کنید.  در نهایت رختخواب  بستری برای فراهم آوردن آرامش است و باید با انتخاب رنگ و خرید روتختی مناسب به حفظ این آرامش کمک کنید. انتخاب رنگ‌های پر انرژی برای روتختی مانند قرمز و نارنجی و زرد می‌تواند باعث برهم ریختن تعادل مغزیتان شود. البته توجه داشته باشید که برخی از افراد ممکن است رنگ‌های پر انرژی را ترجیح دهند. زیرا مقدار انرژی، انگیزه و آدرنالین در هنگام صبح بالا رفته و زود بیدار می‌شوند.

 بهترین رنگ روتختی برای کمک به خواب بهتر

علاوه بر رنگ روتختی، جنس آن نیز بر کیفیت خواب بی‌ تاثیر نیست. معمولاً پارچه‌هایی که برای روتختی استفاده می‌شوند نرم و لطیف بوده تا باعث خراش به پوست بدن نشوند. اما تنوع رنگ همیشه بین محصولات خواب از جمله روبالشتی و ملحفه روتختی وجود دارد. انتخاب رنگ مناسب در کمک به خواب بهتر نقش موثری ایفا می‌کند:

 روتختی آبی رنگ

دکوراسیون آبی و خرید روتختی به رنگ آبی، کمک می‌کند که با آرامش بیشتر و در زمان طولانی‌تری بخوابید. همچنین بین خلق و خوی آرام و انتخاب رنگ آبی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

 روتختی سبز رنگ

رنگ سبز جلوه‌ای از طبیعت و تولدی دوباره و جوانسازی است. به همین دلیل انتخاب روتختی سبز رنگ، در افزایش کیفیت خواب شبانه، بسیار موثر عمل می‌کند. هنگامی که چشم باز کنید و رنگ سبز را ببینید، روزی پر از آرامش و انگیزه خواهید داشت.

 روتختی زرد رنگ

روتختی زرد رنگ با طیف رنگی متفاوت در واقع مرز بین آرامش و انرژی است. این رنگ، کمک می‌کند که صبح‌ها زودتر بیدار شوید. اگر رنگ روتختی زرد پررنگ است می‌توانید با اضافه کردن روبالشتی و کوسن به رنگ کرم یا بژ، یک هارمون زیبا و آرامش دهنده ایجاد کنید.

 روتختی رنگ قرمز یا نارنجی

روتختی  به رنگ قرمز یا نارنجی، حس تحرک و شادی را برمی‌انگیزد. این دو رنگ باعث می‌شود که زودتر بیدار شده و با یک انرژی خارق‌العاده روزتان را بگذرانید. انرژی که رنگ قرمز به بدن تزریق می‌کند، باعث افزایش متابولیسم، هیجان و تپش قلب شده و از طرفی حس مثبتی را در فضای اتاق ایجاد می‌کند.

 روتختی صورتی رنگ

بنابر بررسی‌های انجام گرفته توسط روانشناسان، ثابت شده که رنگ صورتی اثر آرامبخشی بر اعصاب می‌گذارد و هرچه مدت زمان طولانی‌تری در محیط صورتی بمانید، افکارتان آرام‌تر شده و فرصت کافی برای فکر کردن به موضوعات را دارید. با خرید روتختی صورتی احساسات، عشق، مهربانی و محبت خود را چند برابر کنید.

 روتختی بنفش رنگ

بنفش رنگ کاملاً محرک است. با خرید روتختی رنگ بنفش، میل جنسی چند برابر می‌شود. این رنگ برای افزایش رابطه و همچنین هیجانات مناسب بوده. البته رنگ بنفش کمرنگ که به یاسی شناخته می‌شود، کاملاً نقطه امن آرامش و آرام شدن احساسات است.

 روتختی رنگ سنکافه‌ای و خامه‌ای

انتخاب روتختی نسکافه‌ای رنگ و ترکیب آن با روبالشتی‌های خامه‌ای، سفید یا بژ یک دکوراسیون حرفه‌ای و خاص ایجاد می‌کند. این رنگ‌ها علاوه بر اینکه بسیار آرامش بخش و جذاب هستند، به لوکس به نظر رسیدن اتاق نیز کمک شایانی می‌کنند.

 رابطه مستقیم رنگ روتختی با خلق و خوی افراد

انتخاب رنگ روتختی مناسب می‌تواند در تغییر خلق و خوی شما موثر باشد. چرا که رنگ روتختی فقط مربوط به طرز تفکر نیست. بلکه استراحت شبانه، در فراهم آوردن آرامش سلول‌های مغز و پردازش درست نیز موثر است. با در نظر گرفتن این موضوع روتختی خود را طوری انتخاب کنید که ضمن افزایش کیفیت خواب انرژی و شادی را نیز به مغزتان منتقل کرده و یک پروسه متعادلی برای گذراندن روز خوب داشته باشید. با خرید روتختی بسیار مناسب است. جهت راهنمایی بیشتر با مجموعه خواب رویایی تماس بگیرید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.