بایروی قیمت نخود کیلویی دوخان کرمانشاه - بایروی

از آنجا که می دانید نخود دوخان با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسد؛ تفاوت قیمت نخود دوخان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ یکی از مهمترین این عوامل، ترکیب سایز بندی این محصول است؛ می توان گفت نخود دوخان به نخود هایی می گویند که از ترکیب نخود هایی با سایز هشت و نه میلی متر به دست می آیند. در بیشتر مواقع این دو نخود به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط می شوند.

اگر میزان نخود سایز نه میلی متری در این مخلوط بیشتر شود، این محصول با قیمت بالاتری عرضه می شود؛ البته گاهی اوقات نخود های سایز هفت و هشت نیز با نام نخود دوخان به فروش می رسند؛ در این صورت قیمت این محصول نازل تر می باشد. جالب است بدانید بعضی از تولیدکنندگان برای مناسب تر کردن قیمت نخود دوخان ، علاوه بر این که از دو نوع نخود نسبتا درشت استفاده می کنند، درصد پایینی از وزن این محصول را به نخودی با سایز کوچک اختصاص می دهند و از آن جا که میزان این نوع نخود در این محصول خیلی کم می باشد، این محصول نیز، با نام نخود دوخان به فروش می رسد با این تفاوت که از قیمت کمتری برخوردار می باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید جداسازی سایز انواع نخود بعد از مرحله پنکه زدن صورت می پذیرد؛ در مرحله پنکه زدن کاه و چوب های نازک از نخود جدا می گردند و این محصول برای سورتینگ شدن آماده می گردد؛ در مرحله سورتینگ سنگریزه، گل و انواع ناخالصی ها از ترکیب نخود جدا می شوند و این محصول برای بسته بندی آماده می گردد. بنابراین جدا سازی نخود ها و ترکیب این محصول بر اساس سایز به وسیله دستگاه سورتینگ صورت می گیرد.

قیمت نخود کرمانشاه

نخود یکی از حبوباتی است که در بین خانواده ها محبوب می باشد و به دلیل این که سرشار از مواد معدنی مغذی و همچنین غنی از ویتامین های مختلف می باشد. در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و به آن توجه می شود نخود در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد و همچنین مصرف مرتب آن از بروز بسیاری از بیماری ها نیز پیشگیری می کند.

نخود درجه یک کرمانشاه در انواع مختلف تولید می شود مانند: نخود سه خان و نخود دو خان که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارا می باشند. نخود در اندازه ها و سایز های گوناگون تولید می شود که به نخود آبگوشتی، نخود فلافلی و نخود صادراتی معروف می باشند.

نخود در بازار با قیمت های گوناگونی به فروش می رسد و تفاوت قیمت و بالا و پایین رفتن قیمت نخود به عواملی بستگی دارد که عبارتند از:

یکی از مهم ترین علل افزایش قیمت نخود میزان تولید و برداشت آن می باشد به صورتی که اگر میزان تولید محصول نخود به دلایلی مانند: خشکسالی ، سرمازدگی و همچنین آفت ها کاهش یابد محصول در بازار کمتر خواهد بود و همین کمبود نخود باعث افزایش قیمت آن می شود.

از عوامل موثر دیگر بر افزایش قیمت نخود افزایش هزینه های برداشت و حمل و نقل می باشد. افزایش دستمزد کارگران و افزایش هزینه حمل و نقل و جا به جایی محصول از سر مزرعه تا کارخانه و همچنین از کارخانه به مراکز فروش خود عامل مهمی در افزایش قیمت محصول نخود می باشد.

نوسانات قیمت ها و افزایش قیمت دلار و ارز نیز از عوامل تاثیر گذار در قیمت نخود کرمانشاه در بازار تهران می باشد.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نخود فله ای و یا بسته های نخود ۹۰۰ گرمی و غیره… گران شدن و افزایش هزینه هایی مانند : تامین بذر، آفت کش ها و کود که تاثیر زیادی در افزایش قیمت نخود دارا می باشند.

قیمت نخود ریز کرمانشاه

می دانید که قیمت نخود ریز کرمانشاه نسبت به قیمت سایر نخودها مناسب تر می باشد چون نخود درشت کرمانشاه مشتری پسند تر است؛ با این وجود بعضی از مزایای نخود ریز سبب شده بسیاری از خریداران نخود به سمت خرید این محصول روی آورند؛

می توان گفت قیمت مناسب نخود ریز کرمانشاه از جمله عوامل موثر بر تقاضای خرید بالای این محصول می باشد؛ علاوه بر این شرایط آب و هوایی مناسب کرمانشاه سبب شده نخود این منطقه از کیفیت بالایی برخوردار باشد به همین سبب این محصول ریز کرمانشاه، کالایی پر متقاضی و پر فروش به شمار می آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 429 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.