بایروی پاک اسکرین قهوه و کارایی آن - بایروی

معمولا باریستاها و افرادی که با قهوه سروکار دارند و به طور کلی تمامی طرفداران نوشیدنی قهوه همیشه به دنبال روش‌های جدیدی برای بهبود طعم و مزه قهوه هستند. ابزارآلات و تجهیزات مختلفی برای ارتقا کیفیت قهوه وجود دارد که پاک اسکرین یکی از آن‌ها است. با استفاده از پاک اسکرین‌ می‌توان یک قهوه اسپرسو بی‌نظیر تهیه نمود. این ابزار دارای مدل‌های مختلفی است و‌ می‌تواند تاثیر بسزایی بر طعم قهوه داشته باشد، از این رو بسیار پرفروش است. اگر‌ می‌خواهید در مورد پاک اسکرین قهوه و کارایی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پاک اسکرین چیست؟

پاک اسکرین قهوه یکی از اکسسوری‌ها و تجهیزات قهوه اسپرسو است که با بهبود توزیع آب زمان تهیه یک شات اسپرسو، استخراج یکنواختی را فراهم‌ می‌کند. این وسیله در واقع با قرارگیری میان قهوه و آب موجب توزیع یکنواخت آب روی قهوه و عصاره گیری قوی‌تر می‌گردد. پاک اسکرین منافذ بسیار ریزی دارد که موجب پخش یکنواخت آب در میان قهوه شده و از برگشت آب و قهوه به داخل دستگاه جلوگیری‌ می‌کند. جنس پاک اسکرین‌ها به گونه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر تماس با آب و دمای بالا و همچنین زنگ زدگی دارند.

پاک اسکرین چه تاثیری روی قهوه دارد؟

این وسیله یکی از بهترین تجهیزات کافه محسوب‌ می‌شود و کافه داران با استفاده از آن و تهیه یک قهوه با کیفیت‌ می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. دستگاه اسپرسوساز آب داغ را با فشار از قهوه عبور‌ می‌دهد و از پودر قهوه عصاره گیری‌ می‌کند. در این روش آب کم مقاومت‌ترین مسیر را برای خروج از قهوه‌ می‌یابد و این اتفاق باعث‌ می‌شود که آب از تمامی سطوح قهوه به طور یکنواخت عبور نکند و کانالیزه شود. اما پاک اسکرین با قرارگیری بین آب و قهوه جریان عبور آب را یکنواخت‌ می‌کند و کیفیت قهوه خروجی و عطر و طعم آن را چند برابر افزایش‌ می‌دهد.

انواع پاک اسکرین قهوه

پاک اسکرین‌ها انواع مختلفی دارند که‌ می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های قهوه فروشی آنلاین تهیه کنید. این وسیله از نظر جنس و اندازه مدل‌های متنوعی دارند. اما به طور کلی از نظر جنس دارای دو مدل کاغذی و فلزی هستند که در ادامه بیشتر آن‌ها را مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم

  • پاک اسکرین‌های قهوه فلزی

این پاک اسکرین‌ها از آلیاژهایی تولید‌ می‌شوند که در برابر بالاترین حرارت آب نیز مقاومت بالایی داشته و اکسید نمی‌شوند. از این رو دارای بار شیمیایی خنثی هستند و تغییری را در طعم قهوه به وجود نمی‌آورند.

  • پاک اسکرین‌های قهوه کاغذی

این مدل پاک اسکرین‌ها نسبت به مدل فلزی عمر خیلی کوتاهی دارند و حداکثر یک الی دو بار قابل استفاده هستند. به همین دلیل افراد مجبوراند دائما این پاک اسکرین قهوه کاغذی را تهیه کنند که اصلا مقرون به صرفه نیست و با افزایش تولید زباله موجب تاثیرات مخرب زیست محیطی‌ می‌شود. لذا امروزه مدل‌های فلزی این وسیله جایگزین آن‌ها شده‌اند که مقاومت بالاتری نسبت به مدل کاغذی دارند و‌ می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری از این محصول با کیفیت استفاده کنید.

کاربرد پاک اسکرین قهوه

با استفاده از پاک اسکرین‌ می‌توان از قهوه عصاره گیری بهتری انجام داد. این در حالی است که عدم استفاده از این تجهیزات قهوه فروشی موجب‌ می‌شود که آب به طور یکنواخت در قهوه پخش نشود و شاهد چنلینگ و کانالیزه شده قهوه و در نتیجه یک عصاره گیری ضعیف از قهوه باشیم. بنابراین اگر‌ می‌خواهید یک قهوه خوش بافت و با کیفیت با عطر و طعم قوی داشته باشید حتما از پاک اسکرین استفاده کنید. از کاربردهای این وسیله‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·       عصاره گیری یکنواخت

مهم‌ترین دلیل استفاده از این وسیله است که با قراردادن آن روی سطح سابه قهوه، که از قبل توی بسکت پورتافیلتر ریخته، توزیع و تمپ شده، کمک‌ می‌کند آب به صورت یکنواخت تری به داخل قهوه نفوذ کند و در نهایت عصاره گیری یکنواخت‌تری از اسپرسو انجام شود.

·       جلوگیری از کثیف شدن مجاری دستگاه اسپرسو

از دیگر دلایل استفاده از این نوع تجهیزات قهوه‌ می‌توان به جلوگیری از کثیف شدن مجاری ماشین اسپرسو اشاره نمود. در واقع پاک اسکرین موجب‌ می‌شود که ذرات قهوه نتوانند به راحتی به طرف بالا حرکت کرده و وارد شاور اسکرین و مجاری دستگاه اسپرسو شوند. بنابراین‌ می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری از دستگاه خود با عملکرد بهتر استفاده کنید.

چگونه از پاک اسکرین استفاده کنیم؟

برای استفاده از این تجهیزات قهوه فروشی کافیست قهوه اسپرسوی خود را همانند همیشه آماده کنید و آن را یکنواخت کنید. پس از تمپ کردن قهوه، صفحه را بالای آن قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تمامی قهوه کوبیده شده به صورت همسطح باشد. در پایان پورتافیلتر را به هدگروپ متصل کنید و شات را مثل همیشه استخراج کنید. معمولا بعد از اتمام کار جداسازی صفحه کار بسیار راحتی است، اما در برخی مواقع شاید نیاز باشد که پورتافیلتر را به چیزی بکوبید تا شل شود و بتوانید آن را جدا کنید. در نهایت‌ می‌توانید پس از هر بار استفاده پاک اسکرین قهوه را بشویید و مجددا استفاده کنید.

آیا‌ می‌توان در موکاپات نیز از پاک اسکرین قهوه استفاده کرد؟

در موکاپات نیز برای عصاره گیری بهتر و داشتن یک نوشیدنی قهوه عالی و خوش بافت بدون ذرات ریز‌ می‌توانید از پاک اسکرین استفاده کنید. به این ترتیب‌ می‌توانید نوشیندی فوم دار و خامه‌ای تری داشته باشید. برای این منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا داخل مخزن موکاپات آب تا زیر سوپاپ بریزید.
  • سبد پرتافیلتر را قرار دهید و قهوه داخل آن بریزید.
  • سطح قهوه را کاملا صاف کنید.
  • پاک اسکرین را روی قهوه قرار دهید و قوری موکاپات را روی آن بگذارید.دقت داشته باشید که در این دستگاه قهوه ساز‌ می‌توانید از پاک اسکرین فلزی و کاغذی استفاده کنید.

 

خرید پاک اسکرین

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌های افزایش کیفیت قهوه اسپرسو استفاده از تجهیزات قهوه فروشی و ابزارهایی مانند پاک اسکرین است که‌ می‌تواند عصاره گیری بی‌نظیری را برای شما به ارمغان آورد. این وسیله بسیار کاربردی است و مدل‌های مختلفی دارد که با انتخاب نوع مناسب و استفاده از آن‌ می‌توانید تجربه متفاوتی از تهیه قهوه اسپرسو داشته باشید. شما‌ می‌توانید این وسیله را به صورت آنلاین از وب‌سایت‌های معتبری مانند قهوه فروشی آنلاین ( برند بی آر تی ) تهیه کنید. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه فروش قهوه و اکسسوری‌های قهوه از برترین برندهای جهان فعالیت دارد و محصولات خود را با تضمین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب عرضه‌ می‌کند. از این رو‌ می‌توانید با اطمینان خاطر برای مصارف خانگی و یا کافی شاپ خود انواع قهوه و تجهیزات آماده سازی آن را از مجموعه ما تهیه کنید و خریدی رضایت بخش و آسان را تجربه نمایید.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.