بایروی کاربرد کلم قرمز خرد شده سرکه ای - بایروی

برای تهیه انواع سالاد ها و ترشی ها، از کلم قرمز خرد شده استفاده می کنند. اگر می خواهید کلمی که خرد می کنید زیبا و یک دست باشد، در ابتدا باید کلم را به چهار دسته تقسیم کنید و سپس انتهای کلم را از برگ ها جدا کنید و در اخر مغز کلم را از آن خارج کنید. بعد از خارج کردن، کلم ها را به صورت لوله ای بپیچانید و برش دهید.

لازم به ذکر است که قبل از خرد کردن کلم بایستی آن را به خوبی شست و شو دهید و برگ های بیرونی را که شل و نرم هستند، دور بیاندازید. بسیاری از افراد بوی کلم را دوست ندارند، آن ها می توانند برای از بین بردن بوی آن، کلم خرد شده را به مدت ۱۵ دقیقه درون آب یخ قرار دهند.

سالاد کلم یکی از معروف ترین و محبوب ترین سالاد ها است که در بیشتر رستوران های دنیا سرو می شود. شما می توانید از کلم قرمز هم به صورت خام و هم به صورت پخته حتی برای تزئین غذا های مختلف نیز استفاده کنید و علاوه بر اینکه به زیبایی آن ها کمک می کنید، از خاصیت های آن نیز بهره مند می شوید

بسیاری از افراد برای مصارف مختلف از کلم قرمز خشک شده خشک استفاده می کنند. خشک کردن کلم را به دو روش سنتی و صنعتی می توانید انجام دهید. در روش سنتی کلم ها را در اندازه دلخواه برش داده و درون سینی قرار داده و در مقابل آفتاب و یا روی بخاری بگذارید.

در روش صنعتی می توانید کلم های خرد شده را به مدت ۱۲ یا ۲۴ ساعت درون دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. یکی از مزیت های اصلی خشک کردن کلم این است که می توانید آن را برای مدت زمان زیادی استفاده کنید چرا که کیفیت خود را از دست نمی دهد.

پودر کلم در صنایع بهداشتی، ساخت رنگ های طبیعی، پخت غذا، نوشیدنی های سرد، تنقلات و … کاربرد دارد. به دلیل ویتامین های متعدد و مواد مغذی گوناگون این محصول بسیار محبوب و مفید است و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آسم، ناراحتی های معده و روده از آن استفاده می شود

کلم قرمز سرکه ای

برای داشتن یک ترشی کلم قرمز فوق العاده، باید سرکه ای که انتخاب می کنیم مناسب و خوب باشد. ترشی کلم یکی از ترشی هایی است که می توان در تمام فصول سال از آن استفاده کرد و یکی از خوشمزه ترین و پرخاصیت ترین ترشی های ایرانی است که در کنار غذا می توان استفاده کرد.

تهیه ترشی کلم بدین صورت است که اول برگ های آن را شستشو داده و خشک نمایید و بعد آن را برش دهید و بعد از اضافه کردن نمک به آنها به مدت دو ساعت آن را کنار بگذارید بعد از گذشت زمان با استفاده از فشار دست آب اضافی آن را گرفته و درون ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با سرکه سفید بپوشانید و بعد از به دست رسیدن آن را نوش جان کنید. البته برخی افراد برای زود به دست آمدن این ترشی آن را به مدت چند دقیقه می جوشانند بعد سرکه اضافه می کنند که هر دو روش درست است. همچنین می توان کلم قرمز سرکه ای را در انواع شور ها و ترشیجات خانگی استفاده نمود.

کلم قرمز یک سبزی مغذی می باشد که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هنگام خرید کلم قرمز به برگ های آن توجه کنید که تازه باشد، از خرید کلم هایی که برگ های پلاسیده دارند خودداری کنید و همچنین زمانی که به خانه می برید برگ های اولیه آن را جدا کنید شاید حشراتی در آنها وجود داشته باشند.

 

کلم قرمز را می توان در یک کیسه پلاستیکی قرار دارد و به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد. از کلم قرمز می توان در سالاد ها و ترشی های مختلف استفاده کرد. برخی افراد از جوشانده آب آن به دلیل رنگ زیبایی که دارد به جای رنگ خوراکی استفاده می کنند

کلم قرمز پخته یا خام

سوال اکثر ما این است که آیا کلم قرمز پخته خاصیت بیشتری دارد یا خام؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که کلم دارای خواص بی نظیری نیز می باشد؛ اما سرو این محصول به صورت خام خاصیت بیشتری نیز دارد چرا که در هنگام پخته شدن بسیاری از ویتامین ها آزاد شده و دیگر جذب بدن نمی شود. از خواص کلم قرمز پخته می توان گفت که خاصیت های زیادی مانند: تقویت عضلات چشمی، تقویت عملکرد قلب، تقویت دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و قند خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، تسکین درد های بدن، جلوگیری از پیری زودرس بدن، تقویت استخوان ها و… می باشد که در صورت مصرف مداوم این میوه می توان از این ویتامین ها روزانه بهره برد و جلوگیری از بسیاری بیماری های غیر قابل درمان بشود و بدنی سالم را داشته باشید.

وقتی اسم ترشی کلم قرمز می آید همه به رنگ قرمز آن که در اثر پخته شدن به دست آمده فکر می کنند این نوع ترشی مهمان بسیاری از سفره های ایرانی است؛ چون به دلیل داشتن طبعی گرم باعث می شود آن را با همه غذا ها مصرف نمود. کلم خود دارای خاصیت های زیادی است که در متن های بالا به آن اشاره کردیم، اما می خواهیم تاثیر کلم را بر سلامت اجزای بدن بیشتر توضیح دهیم. همان طور که گفتیم کلم قرمز دارای ویتامین K می باشد که می خواهیم کاربرد آن را در بدن توضیح دهیم. در استخوان ها ماده ای وجود دارد به نام ستئوکالسین که برای تقویت این ماده نیاز است که ویتامین K در بدن زیاد باشد. خبر ما به شما این است که بدون اینکه قرص های شیمیایی مصرف کنید می توانید این نوع ویتامین را فقط با خوردن کلم قرمز به دست بیاورید و بدون هیچ آسیبی از خوردن آن لذت ببرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 579 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.