بایروی گیمر ها از چه میکروفنی استفاده می کنند؟ - بایروی

اگر شما هم طرفدار پر و پا قرص بازی های رایانه ای و یا گیمر، یوتیوبر و استریمر حرفه ای هستید از این راه کسب درآمد می کنید حتما می دانید که داشتن میکروفونی خوب برای ضبط صدای با کیفیت و صحبت با هم تیمی ها و مخاطبان مهم است.داشتن میکروفون گیمینگ با کیفیت لذت و هیجان بازی را دوچندان می کند و در جذب مخاطبان بیشتری هم تاثیر دارد.

اما به دلیل وجود مدل های متنوع و مختلف میکروفون ها در بازار برای ضبط صدای گیم ممکن است شما را برای انتخاب بهترین میکروفون گیمینگ گمراه کند.امروزه در بازار مدل های بسیار متنوعی همچون میکروفون بی سیم  که امروزه طرفداران مخصوص به خود را دارد وجود دارد.شما با توجه به نیاز خود میتوانید میکروفون مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بنابراین ما در این مقاله به معرفی و بررسی هفت مدل از بهترین میکروفون های گیمینگ می پردازیم تا شما بهترین انتخاب را برای ضبط صدای گیمینگ خود داشته باشید.اما پیش از پرداختن به این موضوع می خواهیم تفاوت میکروفون های گیمینگ و استودیویی را بررسی کنیم.

تفاوت میکروفون های گیمینگ با میکروفون های استودیویی

میکروفون های گیمینگ با دیگر میکروفون ها موجود در بازار مانند میکروفون های استودیویی تفاوت هایی دارند. هرچند که میکروفون های استودیویی هم مناسب برای گیمینگ و استریم هستند اما بیشتر میکروفون های گیمینگ برپایه اتصال USB و میکروفون های استودیویی بر پایه اتصال XLR  می باشد. تنظیم میکروفون هایی که درگاه اتصالی USB دارند راحت است و شما بدون نیاز به هیچ گونه تجهیزات ، کارت صدا و میکسر به منبع خود متصل می شوید. شفافیت صدای گوینده و صدای با کیفیتی که به شنونده ارسال می شود از ویژگی میکروفون های گیمینگ است و اغلب قابلیت حذف نویز صدا را دارند.در صورتی که میکروفون های استودیویی این قابلیت را ندارند.

 

میکروفون Blue Yeti

اگر به دنبال میکروفون با کیفیت وتقریبا قیمت مناسب هستید میکروفون  Blue Yeti گزینه مناسبی برای خریداست. نوع میکروفون کندانسر الکترونیکی است که شامل: الگوی ضبط کاردیوئید چند جهته است و فشار صوتی را به خوبی کنترل می کند هم ظاهری جذاب و هم بدنه ی ساخته شده این محصول با دوام است. با داشتن پایه ای محکم می توان میکروفون را به راحتی روی هر میزی قرار داد ،این میکروفون مجهز به درگاه خروجی USB است که به راحتی به کامپیوتر و لپ تاپ متصل می شود. فرکانس پاسخ گویی این میکروفون ۲۰ تا ۲۰۰۰۰هرتز است.

میکروفون Hyper X Quadcast

میکروفونی حرفه ای از برند  HYPER Xبا کیفیت فوق العاده مناسب برای گیمرها و افرادی که تولید محتوا می کنند. همچنین امروزه برای تولید محتوا از میکروفون یقه ای استفاده میکنند، میکروفن یقه‌ ای، تکنولوژی پیشرفته‌ای در دنیای امروز است.

میکروفون hyper x quadcast ظاهری زیبا با نورپردازی قرمز رنگ دارد که کار کردن با آن بسیار راحت و آسان است. با زدن دکمه  Mute که برروی بدنه این محصول تعبیه شده است میکروفون غیر فعال می شود.از ویژگی های مهم این محصول می توان به داشتن فیلتر نرم کنندگی صدا اشاره کرد که صدا را بدون هیچ نویزی دریافت و ارسال می کند. دیگر ویژگی های این میکروفون شامل: درگاه اتصال USB، جک ۳٫۵  میلی متری،پایه ای ضد شوک ولرزش ، ۴ حالت برای تنظیم صدا و نوع میکروفون کندانسر ترانزیستوری است. همچنین این میکروفون دارای تاییدیه Team speak وDiscordاست بنابراین خرید این محصول برای گیمرهایی که بدنبال میکروفونی قدرتمند هستند بسیار مناسب وکاربردی است.

 

 میکروفون   Razer Seriren X

این مدل از میکروفن را هم باید در ردیف بهترین میکروفون ها برای گیمینگ دانست الگوی ضبط صدای میکروفن Seriren X   سوپر کاردیوئیدی است که صدا را به خوبی بدون داشتن هیچ نویزی ضبط می کند. مشخصات این محصول شامل: کاندنسر ۳ کپسولی ۱۴ میلی متری،حساسیت ۱۱۰ دسی بل درگاه خروجی USB,XLR، فرکانس پاسخ گویی ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز و نوع میکروفون کندانسر استرمینگ است. این میکروفون فیلتر نرم کنندگی صدا را ندارد اما قابلیت فیلتر برش فرکانس های پایین را دارد.مناسب برای تولید پادکست،محتوا و گیمینگ است. خرید این محصول برای افرادی که به دنبال میکروفون با کیفیتی هستند و از طرفی نمی خواهند هزینه زیادی صرف کنند پیشنهاد میشود.

میکروفون Hyper X SoloCast

میکروفونی دیگر از برند هایپر ایکس دارای طراحی زیبا و مناسب برای گیمینگ است. الگوی قطبی کاردیوئیدی،کپسول کندانسر الکتریکی ۱۴ میلی متری با ورودی تایپ C از مشخصات این محصول است. این دستگاه بر روی پایه ای محکم که قابل تنظیم است طراحی شده و می توان با چرخاندن زاویه آن را به راحتی تغییر داد. به دلیل داشتن وزن سبک قابلیت جابه‌جایی و همراه داشتن این دستگاه راحت است. این دستگاه مناسب برای گیم،ضبط پادکست و… می باشد.این دستگاه با وجود کیفیت خوب و در مقایسه با مدل قبلی معرفی شده میکروفون برند هایپر ایکس قیمت پایین تری دارد.

 

میکروفونGM300  Redragon Blazar

میکروفون رومیزی از برند ردراگون برای گیمینگ،تولید پادکست و محتوا، صداگذاری و پیام های صوتی مثل اسکایپ کاربرد دارد. محصولی با طراحی ساده اما پرکاربرد و با کیفیت است. ویژگی های این مدل از میکروفون درگاه اتصالی USB،فیلتر نرم کنندگی صدا،فرکانس پاسخ گویی ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزارهرتز،کندانسور ۱۶ میلی متری است. این میکروفون یک سه پایه تاشو دارد و نیازی به تهیه پایه برای قرار گرفتن میکروفون نیست جنس بدنه این میکروفون تمام فلز و بادوام است.این محصول سازگار با تمام رایانه ها ولپ تاپ می باشد.در کل این میکروفون از برند دراگون نسبت به قیمت پایینی که دارد کیفیت مناسب وصدایی بدون نویز را به کاربران تحویل می دهد.

 

میکروفون Samson G-Track pro

یک میکروفون دیگر که می تواند گزینه ای مناسب برای خرید باشد میکروفون G-Track pro از برند سامسون است. این میکروفون برای استریم گیم ها ، ضبط موسیقی ،ضبط محتوا و پادکست مناسب است.میکروفونی خازنی دارای سه الگوی قطبی یک طرفه،دوطرفه و همگانی است.از مشخصات این مدل میکروفون می توان به درگاه اتصال USB،فرکانس پاسخ گویی از ۵۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتزاست. این دستگاه هم به خوبی صدای کاربر هم صدای محیط اطراف را ضبط می کند.یک دکمه LED بر روی بدنه این میکروفون طراحی شده است که در هنگام ضبط صدا سبز رنگ و در زمان خاموش بودن میکروفون به رنگ نارنجی است این میکروفون ظاهری حرفه ای وزیبا دارد که جنس بدنه آن را روکش فلزی تشکیل داده است.

این محصول روی یک پایه قابل تنظیم وچرخش تعبیه شده است. استفاده ازاین دستگاه بسیار آسان می باشد. نیازی به نصب نرم افزار اختصاصی دیگری نیست فقط کافی است دستگاه را روشن کنید تا صدایی رسا و بدون هیچ نویزی برای شما ضبط شود.این مدل از میکروفون در کنارصدای با کیفیتی که تحویل می دهد قیمت نسبتا بالایی هم دارد اما گیمری که به طور حرفه ای استریم می کند خرید این میکروفون پیشنهاد می شود.

 

میکروفون Shure SM7B

اما آخرین  میکروفونی که می توانیم به شما معرفی کنیم میکروفون امریکایی از کمپانی شور است. یکی از معروف ترین برندها که میکروفونی بی نقص طراحی کرده است. اگر قصد دارید میکروفونی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم داشته باشید این میکروفون از برند شور بهترین گزینه برای خرید است. میکروفون SM7B به طور دقیق صدای محیط اطراف را از صدای کاربر تشخیص داده و تفکیک می کند. یکی از قابلیت های مثبت این محصول امکان حذف صداهای زیرین و تنظیم صدا به صورت دقیق می باشد. دارای پایه ای ضد لرزش و پاپ فیلتر است. و مشخصات دیگر میکروفون الگوی قطبی کاردیوئیدی، حساسیست ۵۹ دسی بل ،نوع میکروفون داینامیک ،امپدانس ۱۵۰ اهم و فرکانس پاسخ گویی ۵۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است. این میکروفون با کیفیت در ردیف میکروفون های گران قیمت قرار گرفته است.

 

 الگویی قطبی چیست؟ 

در معرفی هفت مدل از میکروفون گیمینگ از قابلیت الگوی قطبی میکروفون ها گفتیم بد نیست بدانید منظور از الگویی قطبی نحوه ی دریافت صدا از میکروفون می باشد. الگوی قطبی در اطراف کپسول میکروفون قرار می گیرد در واقع الگوی قطبی به سه دسته کاردیوئیدی،دوطرفه و همه جانبه تقسیم می شود. در الگوی قطبی کاردیوئیدی همه صداها تنها از قسمت جلوی میکروفون دریافت می شود. در الگوی دوطرفه همه صداها هم از سمت جلو و هم از سمت عقب دریافت می شود. و در الگوی قطبی همه جانبه هم صداها به صورت گسترده از همه طرف دریافت می شود.

الگوی های قطبی سوپر کاردیوئید و هایپر کاردیوئیدی قابلیت برخی دیگر از مدل های میکروفون است. الگوی قطبی سوپر کاردیوئیدی پهنای کمتر و حساسیت صدا در قسمت پشت میکروفون بیشتر از الگوی قطبی کاردیوئیدی است.الگوی قطبی هایپر کاردیوئیدی هم مانند سوپر کاردیوئیدی است اما حساسیت صدای بیشتری در قسمت پشت دارد.

اصطلاحی دیگر که در قابلیت های میکروفون معرفی می شود حساسیت میکروفون ها است،حساسیت به معنی توانایی میکروفون در تبدیل فشار صوتی به ولتاژ الکتریکی است. در واقع میکروفون ها وقتی در معرض یک منبع صوتی قرار می گیرند سطح خروجی متفاوتی را تولید می کنند،که این حساسیت در تمامی مدل های میکروفون متفاوت می باشد. این حساسیت نشان می دهد که برای  ورودی فشار صوتی چه میزان خروجی الکتریکی  تولید می کند.

جمع بندی

اما یکی از معیارهای که در انتخاب میکروفون گیمینگ مهم است میزان بودجه خرید می باشد همان طور که می دانید قیمت یکی از مهمترین فاکتورها برای تعیین میزان کیفیت میکروفون های گیمینگ است.از نکات دیگری که درهنگام خرید میکروفون گیمینگ باید مدنظر قرار داد این است که میکروفون گیمینگ شما باید دارای فیلتر نرم کنندگی صدا و قابلیت حذف نویز باشد همچنین میکروفون هایی که دارای پایه هستند به راحتی روی میز قرار میگیرند. در نتیجه ما در این مطلب هفت مدل از بهترین مدل میکروفون های مناسب گیمینگ را برای شما معرفی و بررسی کرده ایم.

شما میتوانید انواع میکروفون های گیمینگ را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی بانی باند تهیه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها